• Kvinna72

Äggdonation - tips mottages : )

Hej,
    efter ett antal misslyckade ivf'er så planerar vi nu att gå vidare med äggdonation. Vet inte riktigt vart man ska börja men vi har redan varit på ett samtal hos en gyn läkare som samarbetar med olika kliniken runt om. De rekommenderade dock AVA Peter, enligt dem så tycker de att de är oerhört proffsiga, duktiga och har mycket hög graviditetsfrekvens plus att deras efterbehandling är outstanding. Jag försöker att läsa på och hitta så mycket info som möjligt men samtidigt tycker jag det är svårt att ta det första steget, vart börjar man?
    Ni som har gjort eller kanske är på gång att göra äggdonation. Hur har ni gått till väga? Klinik, kostnad? Jag är tacksam för all tips och info. 
    Tack! : )      

• Svar på tråden Äggdonation - tips mottages : )
  • Pimpinellan

Finns många kliniker,AVA är väl rollsrollsen bland klinikerna skulle jag vilja påstå. M.a.o. jättedyra jämfört med många andra. Psykologkrav också så du vet det,vilket jag inte sett andra kliniker ha. Spanien,Cypern,Tjeckien har också ÄD och fler ändå. Sen finns ju embryadoption/embryodonation också-betydigt billigare än ÄD,men känner ni för just ÄD så kör på det ni. Glad

Vi googlade helt enkelt,mejlade flera kliniker och jämförde krav,bemötande,pris och vad de erbjöd.

• Jojjo77

Efter misslyckade IVF.er, men med gratisförsök kvar, står vi nu i äggdonationskö.Vi går via landstinget, så det kostar oss inget. Vi har haft kontakt med kurator och vår utredning är gjord, så nu är det bara att vänta. 

Information borde du kunna hitta på landstingshemsidor eller olika privatkliniker. Hittar du inte de svar du söker så tycker jag att du tar en telefonkontakt. Vill ni göra det privat eller via landsting? Det är väl kanske där det är bra att bestämma sig först, för att sen veta hur man ska gå vidare.

Lycka till! 

Svar på tråden Äggdonation - tips mottages : )