• Anonym (Undrande)

Nidblödning eller tidig mens?

Hej, 

På cd 19 får jag "glad gubbe" på Äl-test. Vilket betyder att jag troligen haft Äl på cd 20-21? Stämmer va?  
    Samlag cd 19+20.
    Mellan cd 29 och 30 kommer det en blödning som liknar menstruation. Håller i sig fortfarande på cd31.

Jag väntade inte min mens förrän tidigast cd 33.

Jag har jätteömma bröst, det liksom bränner lit i dem. Vilket det aldrig gör vid mens annars. Dessutom ingen mensvärk.      

*Kan det vara mensen som kommer redan 9-10 dagar efter ägglossning?  Borde inte vara det va? Jag brukar troligen inte ha det så annars.

*Kan en nidblödning vara lika riklig som en vanlig mens?

Mycket tacksam för svar! Tack!   

• Svar på tråden Nidblödning eller tidig mens?
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! En nidblödning är inte riklig som en mens utan snarare som en färgad flytning. Det låter som att din mens kommit tidigare än vanligt. lycka till

• Anonym (Undrande)

Ok! Dock så skrev en annan barnmorska i detta forum att en nidblödning kan vara ganska kraftig? KAN det vara så?
    Vad är det som blöde ut vid en nidblödning?

Den är inte så riklig, men det kommer lite hela tiden...3:e dagen nu. Har du hört talas om liknande?
    Annars är det väl inte så bra att mensen kommer redan 9 dagar efter ÄL?    

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag har aldig hört el läst att det ska vara en stor blödning. Jag citerar min kursbok Lärobok för barnmorskor " implantationsblödning eller niditationsblödning, är en liten, ofarlig blödning av "spotting"-typsom kan uppstå då ägget sätter sig fast i uterusväggen på ca 7:e dagen efter befruktionen" Uterus betyder livmoder. Blödning är en liten slemhinneblödning av "skadan" då ägget fäster. ca 1% av alla graviditeter har en nidblödning så det är väldigt ovanligt. att du får mens på dag nio en gång påverkar inte din fertitlitet. lycka till

Svar på tråden Nidblödning eller tidig mens?