• Analoga

Moviestar planet - ris el ros?

Min 9-åriga tjej tjatar om att få skaffa ett konto på onlinespelet Movie star planet. Många av hennes klasskompisar har det och jag förstår att hon också vill ha det - men jag har hört mycket skit om spelet. Allt från en atmosfär som kanske inte är så lämplig för en 9-åring: svordomar, sexsnack eller ännu värre - idioter som tar kontakt med barn och skickar bilder av mindre lämplig karaktär/ber dem klä av sig och skicka bild etc etc etc...

Visst - jag vet att man måste prata med barnen om farorna på internet, och det har jag redan gjort också - men det går ju inte att till 100 % veta säkert att de inte drabbas av något iaf.

Ni som har barn som spelar MSP - vad har ni för erfarenhet av spelet? Är det lämpligt för en 9-åring? eller är det för äldre barn?   

• Svar på tråden Moviestar planet - ris el ros?
  • strojes

Min snart 9-åring har konto där och spelar lite ibland. Men jag har inte kollat runt så mycket än på sajten. Dottern chattar inget där eller spelar mot andra utan fixar och grejar med egna spel (går ju mycket ut på att smikna ansikten och måla naglar).

Då är hon nog mer på friv.com och spelar småspelen som finns där.

• SIN74

Min dotter tycker att det är jättekul. Har varit inne på sidan något år och har haft turen att inte stöta på något tokigt. 

• Analoga

Jag fixade ett konto till henne igår, samt ett till mig; som jag ska ha bara för att kunna gå in o checka läget ibland  Låter ju bra i alla fall att ni har bra erfarenhet av MSP :)

• strojes
    Analoga skrev 2013-11-06 12:13:48 följande:
    Jag fixade ett konto till henne igår, samt ett till mig; som jag ska ha bara för att kunna gå in o checka läget ibland  Låter ju bra i alla fall att ni har bra erfarenhet av MSP :)
    Jag har också ett konto där så jag kan kika runt och få bättre kläm på vad som finns osv.
  • Nej till Anton Ewalds specialmob

Varje gång man svär eller mobbas cencureras det man sa så ingen vet vad den personen som svor/mobbas sa. ;)

Det är ett säkert spel, det var mest 2011-2012 (och lite i början av 2013) som folk höll på sådär.

• Nerfherder
    Nej till Anton Ewalds specialmob skrev 2015-03-24 17:45:15 följande:

Varje gång man svär eller mobbas cencureras det man sa så ingen vet vad den personen som svor/mobbas sa. ;)

Det är ett säkert spel, det var mest 2011-2012 (och lite i början av 2013) som folk höll på sådär.

Och hur gammal är tråden...?
Svar på tråden Moviestar planet - ris el ros?