• Daniel12

Hur hjälpt har du blivit av din psykolog?

Själv har jag mest mött dåliga psykologer som inte har förstått mina problem i grunden, utan mest gissat sig fram.

Finns det någon i detta avlånga land som faktiskt mött en bra psykolog som verkligen varit till hjälp?

• Svar på tråden Hur hjälpt har du blivit av din psykolog?
  • Pipal

Känns som att dom bara skriver ut medicin och se har dom "löst" problemet. Jag fick faktiskt chansen att gå i kbt för 4 år sen. Det var det bästa jag gjort för min adhd :)

• Daniel12
    Pipal skrev 2013-11-05 12:54:29 följande:
    Känns som att dom bara skriver ut medicin och se har dom "löst" problemet. Jag fick faktiskt chansen att gå i kbt för 4 år sen. Det var det bästa jag gjort för min adhd :)
    KBT hjälper ju en att klara av tillvaron bättre. Men är det egentigen någon hjälp i långa loppet?

• Tinto
    Pipal skrev 2013-11-05 12:54:29 följande:
    Det är läkare som skriver ut medicin. Psykologer får inte det. Men kul att du fick hjälp av KBT!
  • Pipal

Jaha jag trodde att min adhd-läkare var psykolog. KBT har hjälpt mig med stresshantering och rutiner. Men det blir kaos ibland ändå. Nu har jag ingenstans jag kan vända mig om jag mår dåligt. 6 veckors väntetid och fick lyckopiller(cipralex) utskrivet sist. Har inte börjat ta dom.

Svar på tråden Hur hjälpt har du blivit av din psykolog?