Någon mer vars barn ser ut såhär?
Vad tror ni att detta är? Ska rådfråga BVC snart, om jag lyckas få en tid (ofta fullbokade!) men kan lika gärna kolla om det finns någon här på FL som haft/har barn med liknande knottror??
Ser ut som små mollusker tycker jag. Helt ofarlig virusåkomma. Man kan eller bör inte göra något åt det utan det försvinner själv.
Håller med giraffen!
Så där ser mina barn ut i pannan till och från.
Fast det kan inte vara mollusker, det stämmer inte...han har ingen på de "klassiska molluskställena" och det "kommer å går"...ibland mycket ibland mindre...
torr hud tror jag prova att smörja med en bra kräm
Keratosis Pilaris kanske. Googla det. Vanligt att man har det på armar eller axlar. Min dotter har det i ansiktet. Ibland syns det mer och ibland mindre. Syns mindre om man smörjer in. Inget farligt och väldigt vanligt.
Det beror i så fall inte på torr hud nej, men kan se värre ut om huden är torr. Kan komma och gå lite. Till oss sa de att barn som har det brukar det minska på när de blir större, men har man anlag så har man.. Men det är jättevanligt, men de flesta har inte så mycket så man tänker på det. Just på baksidan av överarmen är vanligt. Kom det plötsligt?
Testa med hydro cortison fick det rådet på bvc.
Då min dotter ser lika dan ut kommer och går.
Testa med hydro cortison fick det rådet på bvc.
Då min dotter ser lika dan ut kommer och går.
okej, gör hon....hur länge har hon sett ut så och vad tänker du om det?
Ska man verkligen smörja med kortison i ansiktet? runt ögon osv??? :O
Kommit och gott.
Jag är lite negativ till cortison men det hjälpte faktiskt.
Nu håller jag undan det med en fet salva.
'Funkar hyfsat.
Jag får såna knottror på armarna ibland, det är inget jag öht reflekterat över. De stör inte :)