• Jecw

smink och "tjejkväll" med unga med utvecklingsstörning?

Hej!

Jag undrar lite vad ni föräldrar tycker i allmänhet.
    Jag undervisar måleri för en grupp med tjejer 17-20 år, dom har alla måttlig eller lindrig utvecklingstörning. Vi är ett gäng som har väldigt kul ihop och vi känner varandra väl (de flesta bor hemma)

Nu så är det så att tjejerna har tjatat om att dom vill ha "möhippa" med "tjejsaker" med mig eftersom att jag ska gifta mig. (dom har ju sett möhippa på tv ) Jag funderade på om jag skulle låta ett måleri-tillfälle bli nån typ av tjejdag istället.  Kanske se nån  romantisk komedi (om det finns nån sån med svenskt tal..) och kanske måla lite naglar, äta popcorn, måla ögonskugga eller ha nån ansiktsmask osv.

Jag vet att dessa tjejer inte umgås med jämnåriga på sin övriga fritid  och att dom gärna skulle vilja göra något sådant. Jag tror att dom vill uppleva samma saker som dom tror att andra tjejer i deras ålder hittar på tillsammans.

Skulle du som förälder tycka det var konstigt om jag hade en " tjejdag" istället för måleri vid ett tillfälle? Jag vet att det är lite si och så ur genusperspektiv... Men samtidigt vill jag ju hitta på något med tjejerna eftersom att dom pratar så mycket om det..

• Svar på tråden smink och "tjejkväll" med unga med utvecklingsstörning?
  • Malima

Jag skulle tycka att det är ok, så länge jag fick veta om det innan.

Svar på tråden smink och "tjejkväll" med unga med utvecklingsstörning?