• Alexandrakullström01

Kraftiga Blödningar v 16+3

Är så otroligt orolig så känner att jag måste skriva av mig lite och se om det är någon annan som har upplevt samma sak.
    Vaknade 5 i morse av att någonting rann och magont. Trodde det var flytningar men det visade sig när jag då gick in på toan att det var som ljusrosa blod i trosorna och det fortsatte rinna när jag satte mig på toaletten!. Så min sambo ringde till 112 och frågade hur vi skulle göra. Dom sa att don genast skulle skicka ambulans. När vi väl var framme på akuten så hade jag inte blödigt nå mer.  Så jag blev uppskickad på gyn för att träffa läkare. Och då skulle jag lämna kissprov, när jag väl satte mig på toaletten så började det forsa blod. Var som vatten aktigt men det var väldigt mörkt blod. Inge klumpigt alls. När jag väl kom in till gynläkaren så gjorde hon en Vaginal undersökning och allt såg bra ut. Sen gjorde hon en Vaginal ultraljudsundersökning och allt såg bra ut! Inga fel på livmodern. Barnet sparkade för fullt och vred på huvudet, och hjärtat slog som det skulle vilket lugnade mig lite. Men ville ju veta varför jag blödde så mycket men det kunde hon inte svara på för hon såg ingenting! Nu mot kvällen så blöder jag satan och har som mensvärk jag måste nästan byta binda hela tiden.  Helt klumpfritt!  Läkaren sa att det inte var nå farligt när jag var där. Men man börjar ju fundera när blödningen inte avtar utan ökar!  Ska ringa min bm i morgon och prata med henne.

• Svar på tråden Kraftiga Blödningar v 16+3
  • Mikaela81

Jag fick en störtblödning med färskt blod i v 14. Dr visste inte varför men gissade på att ett blodkärl brustit när livmodern växer så snabbt.

Men det slutade blöda samma dag. Jag hade också åkt in igen om det fortsatt blöda så mkt.

Lycka till. Förstår verkligen din oro. Jag blev helt förstörd när blodet rann och jag trodde mitt lilla hjärta dött.

• Alexandrakullström01
    umm abdilleh skrev 2013-11-06 21:36:39 följande:
    Jag blödde jämt med min förra graviditet. Det forsade konstant nästtan men mindre mot slutet. Tillochmed läkarna var chockade flera ggf att det knte var missfall. . Födde en mkt frisk pojke tolv dagar över tiden. Men var hela tiden orolig under hela graviditeten
  • Alexandrakullström01
    Alexandrakullström01 skrev 2013-11-07 15:48:16 följande: ja, dom hittade inga fel! Allt såg bra ut och livmodertappen var sluten så det var inga tecken på missfall! Men han sa att man inte ska vara allt för säker för vad som hälst kan hända.  Hoppas verkligen att allt går bra! 
  • Alexandrakullström01
    Mikaela81 skrev 2013-11-07 12:22:38 följande:
    Jag fick en störtblödning med färskt blod i v 14. Dr visste inte varför men gissade på att ett blodkärl brustit när livmodern växer så snabbt.
    Men det slutade blöda samma dag. Jag hade också åkt in igen om det fortsatt blöda så mkt.
    Lycka till. Förstår verkligen din oro. Jag blev helt förstörd när blodet rann och jag trodde mitt lilla hjärta dött.
    Jag fick två olika gyn-läkare och ingen av dom kunde säga varför jag blödde! Blödningen har av tagit lite!, så har inte blött så mycket sen i går!  Ja, det känns så konstigt när man inte får veta vad det är som är fel! Men hoppas på att allt avtar!
  • Mikaela81
    Alexandrakullström01 skrev 2013-11-07 15:53:39 följande:
    Jag fick två olika gyn-läkare och ingen av dom kunde säga varför jag blödde! Blödningen har av tagit lite!, så har inte blött så mycket sen i går!  Ja, det känns så konstigt när man inte får veta vad det är som är fel! Men hoppas på att allt avtar!
    Ja man vill ju veta varför man blöder. Jag fick en liten blödning till efter det men sen dess har jag inte blödigt något mer, är i v 22 nu. Om blödningen inte är inne hos fostret skulle jag känna mig hoppfull.
  • Namine

måste bara fråga. kanske är en dum fråga men skickade dom ambulans för lite ljusrosa i trosorna? och ringde ni 112 för det? jag bara undrar.

• Venne
    Namine skrev 2013-11-07 19:43:42 följande:

måste bara fråga. kanske är en dum fråga men skickade dom ambulans för lite ljusrosa i trosorna? och ringde ni 112 för det? jag bara undrar.

Har du ens läst tråden? Det handlar om störtblödningar som rinner längs benen, inte rosa fläckar i trosorna.
  • Namine

"Vaknade 5 i morse av att någonting rann och magont. Trodde det var flytningar men det visade sig när jag då gick in på toan att det var som ljusrosa blod i trosorna och det fortsatte rinna när jag satte mig på toaletten!"

var bara den meningen jag funderade över. för det lät inte som något akut som man behöver ambulans för utan kanske räcker att man själv åker till gyn tänkte jag.

• Juronjaure
    Namine skrev 2013-11-07 20:47:45 följande:
    "Vaknade 5 i morse av att någonting rann och magont. Trodde det var flytningar men det visade sig när jag då gick in på toan att det var som ljusrosa blod i trosorna och det fortsatte rinna när jag satte mig på toaletten!"

var bara den meningen jag funderade över. för det lät inte som något akut som man behöver ambulans för utan kanske räcker att man själv åker till gyn tänkte jag.
    Men det är väl ändå upp till larmcentralen att avgöra om det är allvarligt eller inte? Denna gång skickade de en ambulans; alltså ansåg de att det var akut, och därmed gjorde TS rätt i att ringa.
  • Alexandrakullström01
    Namine skrev 2013-11-07 19:43:42 följande:
    ja, jag vaknade av rosa i trosorna, men när jag väl satte mig på toaletten så rann det! Och det var väldigt mörkt och mycket!, Så då ringde vi och frågade och dom skickade en ambulans. 
  • Alexandrakullström01
    Mikaela81 skrev 2013-11-07 19:40:34 följande:
    Ja man vill ju veta varför man blöder. Jag fick en liten blödning till efter det men sen dess har jag inte blödigt något mer, är i v 22 nu. Om blödningen inte är inne hos fostret skulle jag känna mig hoppfull.
    jag har inte blödigt nå mer sen onsdag natt, det kom en liten skvätt när jag gick på toa i går kväll. Men nu har det inte blivit nå mer! Försöker att ligga och ta det lugnt så mycket som möjligt! Det var ju ingen blödning inne hos fostret heller! :) Längtar extra till rul för att se så att allt är bra efter detta! :)

• SandraP90

Jag hade samma i vecka 12, vaknade på morgonen av att det kändes som att jag kissade på mig men det visade sig vara blod. Jag och sambon åkte direkt till akuten och fick gå upp till gyn, precis samma historia som för dig också och inte kunde de hitta något som var fel. Mina blödningar har kommit och gått, vissa gånger mer och vissa gånger mindre och eftersom man aldrig fick veta vad det var för något som orsakade det så åkte vi in på akuten varje gång. Till slut lyckade jag få en väldigt bra läkare som kunde svara på mina frågor och hon visste vad hon skulle leta efter. För mig visade det sig vara moderkakan som ligger för nära inre modermunnen och varje gång jag eller den lille rör på sig för mycket eller för hårt börjar jag blöda. Hon sa att det inte skulle vara någon fara så länge jag tar det lugnt och att den skulle börja krypa sig uppåt samtidigt som den och barnet växer :)

• Alexandrakullström
    SandraP90 skrev 2013-11-11 16:36:57 följande:
    Jag hade samma i vecka 12, vaknade på morgonen av att det kändes som att jag kissade på mig men det visade sig vara blod. Jag och sambon åkte direkt till akuten och fick gå upp till gyn, precis samma historia som för dig också och inte kunde de hitta något som var fel. Mina blödningar har kommit och gått, vissa gånger mer och vissa gånger mindre och eftersom man aldrig fick veta vad det var för något som orsakade det så åkte vi in på akuten varje gång. Till slut lyckade jag få en väldigt bra läkare som kunde svara på mina frågor och hon visste vad hon skulle leta efter. För mig visade det sig vara moderkakan som ligger för nära inre modermunnen och varje gång jag eller den lille rör på sig för mycket eller för hårt börjar jag blöda. Hon sa att det inte skulle vara någon fara så länge jag tar det lugnt och att den skulle börja krypa sig uppåt samtidigt som den och barnet växer :)
    Jag har fortfarande inte fått nå svar på mina blödningar! :/  Men har varit på ultraljud och det visade sig vara en fult frisk liten pojke och allt såg bra ut! :) Tror jag ska prata med min barnmorska på fredag då jag ska dit om hur jag ska göra! Kanske behöver träffa en läkare och kolla upp magen :)
  • Bambusa
    Alexandrakullström skrev 2013-12-02 12:34:31 följande:
    Jag har fortfarande inte fått nå svar på mina blödningar! :/  Men har varit på ultraljud och det visade sig vara en fult frisk liten pojke och allt såg bra ut! :) Tror jag ska prata med min barnmorska på fredag då jag ska dit om hur jag ska göra! Kanske behöver träffa en läkare och kolla upp magen :)

har dom talat om vart moderkakan ligger? de var orsaken till mina blödningar iaf, att den ligger lågt och för öppningen, men de brukar ändra sig senare, och ska kollas upp, annars blir de snitt..  fick urakut snitt förra gången och vill ju såklart slippa denna men är moderkakan i öppningen har man ju inget val alls.. och då är ett planerat snitt bättre än ett urakut/akut..  ja ska på rul på tisdag, får se om moderkakan har flyttat sig då, annars blir de ett till ultra senare för kontroll av moderkakans läge..
  • SandraP90
    Alexandrakullström skrev 2013-12-02 12:34:31 följande:
    okej, men va bra att allt såg bra ut. Var själv också på ultraljud förra veckan och där såg dom att moderkakan hade faktiskt lyckats ta sig upp och låg nu fint ovanför livmodern så att säga. Fick även veta att vi ska få en liten pojke :) och om dom nu inte såg nått fel och du inte fick svar på dina frågor så kan du ju nu i alla fall lugna dig med att barnet i magen mår bra men vet att det är stressande och irriterande när man inte får veta vad exakt som pågår i ens kropp. Hoppas dom kan klura ut det snart :)
Svar på tråden Kraftiga Blödningar v 16+3