• smultrontroll

    Lampa för amning på natten?

    Har fått tips om att köpa en svag nattlampa för att lätt kunna amma/titta till bebisen på natten utan att behöva tända upp helt. Vill gärna hitta en som lyser tillräckligt för att kunna se, men inte mer än så. Någon som kan tipsa om en bra sådan lampa?

     

  • Svar på tråden Lampa för amning på natten?
  • passo
    Amie77 skrev 2013-11-06 23:08:28 följande:
    Var köper man ljusslingor som går på batteri?

    Jag köpte min på clas Olsson för 40 spänn typ. Går på 4 batterier och håller suuperlänge innan man måste byta. Lätt 2-3 månader.säker mer..
  • skogstjejen19

    Vi har en lampa man sätter i elkontakten som tänds när det blir mörkt och lyser svagt men tillräckligt ljust för att jag ska se bebisen, köpt på Clas Ohlson för 49kr

  • Amie77

    Tack!! Den hade gärna fått vara mindre "julig", men det är ju ingen annan som kommer att se den... :)

  • castafiore

    Köp vad som helst och ställ under sängen så får du lagom mycket ljus.

  • Margaux

    Jag har sänglampa med dimmer...... så kan man ha nästan inget ljus om man vill eller helljust om det kräks etc. Men oftast tänder jag ju inte lampans alls. Hittar bh spännet gör jag ju ändå och babyn hittar bröstvårtan.

  • smultrontroll
    Margaux skrev 2013-11-06 23:46:40 följande:
    Jag har sänglampa med dimmer...... så kan man ha nästan inget ljus om man vill eller helljust om det kräks etc. Men oftast tänder jag ju inte lampans alls. Hittar bh spännet gör jag ju ändå och babyn hittar bröstvårtan.
    Det låter ju inte dumt faktiskt. Men hur funkar det med dimmer - måste man köpa en speciell lampa då, eller kan man köpa bara en dimmer som man kopplar in till den sänglampan man redan har? Och var köper man det isf? Har dålig koll på el-prylar :)
  • Petra 334

    Vi testade dimmer varianten först på fönsterlampan (sätts i väggkontakten) men den gick inte få så svag som vi ville ha. Har även varianten med nödlampa som sitter direkt i kontakten men de är för svaga tycker jag. Man får nog pröva och hitta sin variant :)

  • Ebba 767

    Jag har ett värmeljus, ett sådant där stort 9-timmars, som brinner hela natten. Ger precis lagom, mysigt ljus...

  • jyns00

    Jag använder mig utav en rosa barbamamma lampa, den ger lagom ljus utan att min dotter vaknar för mycket. Jag tar även med den in till skötbordet så jag inte tänder lampan på toaletten.

  • Binan

    Jag har köpt batteridrivet blockljus jag ska ha som lagom nattlampa. Är led lampa så den blir inte varm heller. Känns säkrare än levande ljus när man sover. Annars är ju alla dessa barn-nattlampor värda att testa. Käckt att flytta med till egna rummet sen om de sover hos föräldrarna i början. :)

  • GillaLäget

    Jag kan rekommendera IKEAs Spöken, finns 2 varianter, röd/gul och grön/blå, köpte en när vi skulle få dottern för 2 år sedan, perfket med behaglight sken. Lätt att bära med sej i fickan på morgonrocken också särskilt för mej som fick tassa upp på natten med henne för att kunna sitta i soffan och amma.
    Numera står den i hennes rum på natten, tänd, så det inte är beksvart när vi ibland måste in till henne och sen när hon vaknar och klier upp på morgonen.

  • smultrontroll

    Tack för alla tips! Nu har vi köpt ett batteridrivet LED-blockljus från Clas Ohlsson som vi testar till en början iaf. Ger ett behagligt ljus och ser fint ut i sovrummet. 

  • Binan

    Roligt med många tips. Jag kommer skaffa spöket lampa till 3åringen som börjat bli tokigt mörkrädd :/

Svar på tråden Lampa för amning på natten?