• Anonym (Funderar)

Ett tidig missfall räknas som mens? Snälla hjälp!

Hej!

Ledsen det blev lång historia, hoppas ni orkar läsa! 

Jag har funderat ett tag, räknas missfall som mens eller inte? 

Jag hade mens den 2 september till 8 september, och var beräknad nästa gång den 27 (enligt min app i mobilen, det brukade stämma typ) då var mensen 5 dagar försenad, testade mig då det visade SVAGT plus och har haft symtomen och jag kontaktade med K-K och hon sa att allt är i sin ordning och jag har skickat bild på testen då borde hon har sett den. Så fick jag tid för träff den 7 okt, fick blödningar, kraftig och det var precis samma som jag brukade få som mens den 5 okt.

Jag blir så förivrad, räknas det som mens? Jag "räknade in" i alla fall så jag skulle få den 3 november och har inte fått fortfarande mens så är det 4 dagar över tiden nu. Jag kände en aning att brösten är någoting större, jag har typ för små och har perfekt (en aning litelite för stor BH och har köpt ganska nyss, brukar inte köpa ofta eftersom de brukar sitta bra) nu sitter den lite för trångt tycker jag och ser större ut med linne eller tröjan än innan, det verkar som att jag har stoppat in pappret haha och det är öm och obehaglig/inte skönt/"äcklig" om killen min rör den). Jag brukar bitas mina naglar, har inte långa och fina men nu har jag inte bitit på dem och nu är dom en aning halvlång och är fina än förut.. Har alltid bita mina naglar hela mitt liv. Jag har fått en snabbis värk för någon dag sen och jag trodde mensen var på g och gick på toalett, inget där.. 

Jag vågar inte testa mig, vill inte bli så besviken!!

Vi har haft samlag direkt efter mf, jag slutade blöda den 11 okt  och har haft sex den 13, 15, 18, 19, 30 okt och 3 nov.. Vad tror ni?

Hjälp?! :( 

• Svar på tråden Ett tidig missfall räknas som mens? Snälla hjälp!
  • Sweet life

Testa?

Du kan vara gravid, eller så är det hormonrester från missfal, eller så har kroppen gått bananas med hormonerna efter missfallet. 

• Anonym (Funderar)

Glömde att tillägga, jag är dålig på att äta, morgon, lunch och kväll.. Brukar ofta äta bara en snabbt vid lunch tex panpizza och riktig middag såklart, jag som är godis/chips monster och brukar äta dem (Nästan varje dag, tröstätare) jag är inte övervikt, jag är undervikt trots ätande. Så framför film/teve på kvällarna, sen brukar jag inte bli hungrig mer än så men så fort jag lägger mig och kolla runt i mobilen/ipad då kom hunger? Brukar aldrig haft sådan när jag har precis ätit chips och godis eller likande för jag blir alltid mätt av det. Jag äter gravid folsyra i alla fall, och hemfor (kosttillskott).

• Anonym (Funderar)
    Sweet life skrev 2013-11-07 14:16:45 följande:
    Testa?

Du kan vara gravid, eller så är det hormonrester från missfal, eller så har kroppen gått bananas med hormonerna efter missfallet. 

Jag vågar inte testa mig :'( Har alltid hoppas sedan juni att bli gravid, testade mig då och då men alla visade negativ och enda bara SVAGT plus nyligen sedan negativ :(

Hur menar du med resten meningar? Hormonrester?    
  • Sweet life
    Anonym (Funderar) skrev 2013-11-07 14:20:28 följande:

Jag vågar inte testa mig :'( Har alltid hoppas sedan juni att bli gravid, testade mig då och då men alla visade negativ och enda bara SVAGT plus nyligen sedan negativ :(

Hur menar du med resten meningar? Hormonrester?    
    Ibland blir kroppen upp och ner efter missfall och det kan ta tid innan den är i ordning igen. Vilket kan leda till att menscykeln blir längre än den var tidigare och oregelbunden. Mina bröst blir alltid lite större vid tidpunkten för mensen t ex. Så har det inte alltid vart utan kommit efter jag fått barn. Då mina hormoner förändrade sitt mönster uppenbarligen.
  • Anonym (Funderar)
    Sweet life skrev 2013-11-07 14:23:10 följande:
    Ibland blir kroppen upp och ner efter missfall och det kan ta tid innan den är i ordning igen. Vilket kan leda till att menscykeln blir längre än den var tidigare och oregelbunden. Mina bröst blir alltid lite större vid tidpunkten för mensen t ex. Så har det inte alltid vart utan kommit efter jag fått barn. Då mina hormoner förändrade sitt mönster uppenbarligen.

Ok, hur lång tid tar det? Vissa och min K-K säger att man blir lätt gravid direkt efter missfall utan mens emellan.
    Hm, jag vill bli gravid och vill inte mina hopp ska ramla ner samtidigt tänker jag inte så mycket på det men ibland gör jag det.. Jag har gjort abort en gång också år 2011 pga har inte studerat färdig och det var med en annan kille. Det är ändå nyligen strax 1 månad sen mf, hur länge bör jag vänta tills? Vill egentligen inte testa mig nu :/
  • Anonym (!)
    Anonym (Funderar) skrev 2013-11-07 14:35:40 följande:

Ok, hur lång tid tar det? Vissa och min K-K säger att man blir lätt gravid direkt efter missfall utan mens emellan.
    Hm, jag vill bli gravid och vill inte mina hopp ska ramla ner samtidigt tänker jag inte så mycket på det men ibland gör jag det.. Jag har gjort abort en gång också år 2011 pga har inte studerat färdig och det var med en annan kille. Det är ändå nyligen strax 1 månad sen mf, hur länge bör jag vänta tills? Vill egentligen inte testa mig nu :/
    Det är ju individuellt. Vissa blir gravida direkt, andra kan det ta flera månader eller år efter missfall. allt är INDIVIDUELLT och man kan inte jämföra sig med andra eller att andra sagt si eller så. 
Svar på tråden Ett tidig missfall räknas som mens? Snälla hjälp!