• Ms Banana

Vad ger ni era barn för mat?

Det här är ingen tråd där nåt är tänkt att vara rätt eller fel, jag är bara nyfiken på hur ni föräldrar ser på kost och matvanor, både till er själva och till era barn. 
    Lagar ni mat själv, köper halv/helfabrikat eller färdigmat? Utesluter socker, kolhydrater eller något annat? Och hur tänker ni runt era val?
    Hade blivit jätteglad för att höra hur andra familjer gör, håller på att skriva en kokbok där jag lyfter fram husmanskosten. I dagens samhälle där det är sådant otroligt fokus på vad man INTE bör äta tycker jag att jag själv klarat mig rätt bra och fått med mig sunda matvanor hemifrån och vill gärna göra detsamma till mina barn. Hos oss äter vi, vad jag anser vara bra allsidig kost. Men jag antar att det finns många därute som skulle tycka att min familjs matvanor inte är de bästa och vill gärna höra era åsikter, vare sig ni håller med mig eller inte.

• Svar på tråden Vad ger ni era barn för mat?
  • Ema86

vanligt bara.... ett litet urval av det som dök upp i huvet.
    jag är inte rädd för varken kolhydrater eller annat. inga dieter eller nåt.  min unge är snart 4. o honr har fått såhär från start. nån burk när hon va liten för att det va lätt att ha med i väskan mest

falukorv makaroner

ris potatis

köttfärsbiffar

kassler

fiskpinnar

annan fisk              

gurka morot majs ärtor 

• Mama69

Vi ger vår dotter samma mat som vi själva äter och det är allt från rotmos och kryddkokt fläsk till thaikycklingwok. Rena råvaror, mycket grönt, grovt bröd, ofta kokt potatis

Svar på tråden Vad ger ni era barn för mat?