• Finmamma

Någon som inte fått mens efter en provera kur?

Avslutade en 10 dagars provera kur i fredags allstå 6 dagar sedan. Har nyligen fått ömma bröstvårtor men ingen mens kommer!!!! Någon som varit med om liknande? Skulle ju börja på pergotime på 5 mensdagen men mensen har fastnat där inne....

• Svar på tråden Någon som inte fått mens efter en provera kur?
  • Majken33
    Finmamma skrev 2013-11-13 12:51:51 följande:
    Gissa om inte mensen kom idag!!! 12 dagar efter avslutad provera kur! Otroligt!
    Ja men det var ju skönt. Men sent! Kroppen är konstig ibland... 

Jag går själv och väntar på ev mens för att kunna börja med pergotime. Så lycka till med din kur!  
  • Finmamma

Så du ska också börja på pergo? Får man fråga om du har barn? Vilken pergokur är du på ? Hur många tabletter per kur? Oj många frågor :) hade varit kul att följas åt

• Majken33
    Finmamma skrev 2013-11-13 19:34:47 följande:
    Så du ska också börja på pergo? Får man fråga om du har barn? Vilken pergokur är du på ? Hur många tabletter per kur? Oj många frågor :) hade varit kul att följas åt
    Hihi, jo, det är spännande tider. Har själv nya frågor som poppar upp hela tiden. 

Jag är 33 och har inga barn. Har haft oskyddat sex sedan juli och i augusti fick jag diagnosen PCO. Fick Pergotime utskrivet nu i veckan och ska börja med min allra första kur så snart mensen kommer (eller om jag måste använda provera jag med).

Blev osäker på tabletterna men tror det var en tablett om dagen - i fem dagar?

Du hade två barn sen innan? Och det här är första försöket på tredje? :)   
  • Finmamma

Ohhh önskar dig stort lycka till! Även jag har pco. Båda barnen blev till med pergotime och jag har denna gången tagit 3 kurer varav första gav äl men inte de två andra. Fick ingen mens alls och fick börja med provera. Första barnet räckte det med 1 tab per dag i 5 dagar. Andra barnet 2 tab per dag i 5 dagar. Även denna gången började jag med 2 tab dagligen i 5 dagar men som jag sa innan gav bara första kuren en äl. Nu har jag fått lka dosen ytterligare ska alltså äta 3 tab dagligeni 5 dagar. Om jag inte blir gravid under 6 mån så går vi antingen över till ivf el nöjer oss med 2barn. Vill ju så gärna ha 3. Jag är 29 år. Du börjar ta pergotimen på 5 mensdagen, i tab per dag i 5 dagar. Håller tummarna för att mensen kommer snart så att du kan börja. :)

• Majken33
    Finmamma skrev 2013-11-13 23:34:11 följande:
    Ohhh önskar dig stort lycka till! Även jag har pco. Båda barnen blev till med pergotime och jag har denna gången tagit 3 kurer varav första gav äl men inte de två andra. Fick ingen mens alls och fick börja med provera. Första barnet räckte det med 1 tab per dag i 5 dagar. Andra barnet 2 tab per dag i 5 dagar. Även denna gången började jag med 2 tab dagligen i 5 dagar men som jag sa innan gav bara första kuren en äl. Nu har jag fått lka dosen ytterligare ska alltså äta 3 tab dagligeni 5 dagar. Om jag inte blir gravid under 6 mån så går vi antingen över till ivf el nöjer oss med 2barn. Vill ju så gärna ha 3. Jag är 29 år. Du börjar ta pergotimen på 5 mensdagen, i tab per dag i 5 dagar. Håller tummarna för att mensen kommer snart så att du kan börja. :)
    TACK! Och lycka till själv. Det känns som att jag just börjat inse att det inte är så enkelt som jag hade trott. Min gynekolog antydde först att det finns medicin som hjälper till med ägglossning = bli gravid. Men nu förstår jag att det inte är så enkelt och att det är mycket som ska klaffa. Tråkigast verkar vara de som blir överstimulerade och får sexförbud och att månaderna går utan att blir något... Längtar lika mycket hela tiden. Försöker hitta på andra saker att sysselsätta mig med för att få tiden att gå men räknar dagar och försöker hålla koll hela tiden :) 
  • Majken33
    Finmamma skrev 2013-11-13 23:34:11 följande:
    Hur har det gått? Har du fått någon ägglossning? Varit på VUL? Glad
  • Finmamma

Blev ingen äl utan synstörningar och en 40 mm cysta på äggstocken! Slut på pergotime nu i och med detta. Går över till sprutor i januari. Hur går det själv?

• Majken33

Nej, vilket skit. Stackare! 

Jag väntar på mensen nu och hoppas den kommer snabbt. Slutade med provera igår. Sen blir det första försöket på Pergo. Har hört om flera som fått synstörningar, det låter inte bra... 

• Finmamma

Gyn säger att man måste bryta omedelbart om man frå synsyörningat eftersom dessa i värsta fall kan bli bestående. Själv slutade jag med provera i tisdags FORTFARANDE ingen mens sååå trött på denna väntan

• Majken33
    Finmamma skrev 2013-12-08 22:36:17 följande:
    Gyn säger att man måste bryta omedelbart om man frå synsyörningat eftersom dessa i värsta fall kan bli bestående. Själv slutade jag med provera i tisdags FORTFARANDE ingen mens sååå trött på denna väntan
    Oj vad segt. Jag som hoppades att min skulle komma idag verkar också få vänta lite mer... Tålamod får man ju verkligen jobba på i den här barnverkstaden Drömmer
  • Majken33
    Hjärta Jag plussade idag. Mitt första någonsin. Fem dagar efter avslutad proverakur. Är i chocktillstånd! Det här skulle ju inte kunna gå... 

Önskar dig verkligen lycka till! 
  • Finmamma

Amen gud va roligt!!! Stort grattis!!! Hur kom du på att du kunde ev vara gravid?

• Majken33
    Glad Tack så mycket! När mensen inte kom så snabbt som jag trodde så skulle jag ringa läkaren och fråga om jag fick börja med pergotime ändå. Men då tänkte jag att hon kommer förmodligen fråga om jag tagit ett test isf - så jag tänkte bara få det ur världen. Kunde inte tro mina ögon! 

Sen hade/har jag ont i brösten som jag inte haft tidigare och blev så yr en kväll att jag höll på att svimma. Men jag trodde det bara betydde att mensen var på g. 

Jag som sa till dig när din mens inte kom efter provera att du kunde vara gravid för att jag hade läst om det. Och så hände det mig. Galet Tungan ute
Svar på tråden Någon som inte fått mens efter en provera kur?