• bf2014

Vinterskor, bäst i test. Vad har ni valt?

johanssons.se/butik/viking-3/
    Dessa har fått bäst i test 2013 i testfakta. Vad jag undrar är om inte själva skaftet blir blött? Ser inte ut att vara direkt vattentätt? Drömmer 
    Någon som köpt dessa skor eller har ni några andra att rekommendera?

• Svar på tråden Vinterskor, bäst i test. Vad har ni valt?
  • Maddiogora

Kör kuoma för andra året i rad var jätte nöjd förra året , torra , lätta , varma !

• cloudberry79

Skaftet är vattentätt! Vi kör Kuoma till den lilla (nyinskolad på förskolan), de är lätta att ta på själv och håller värmen bra, plus att de är väldigt lätta att gå i. Till stora (som går i skolan) har vi köpt Kamik, de är tyngre på foten, men håller värmen och vätan borta utmärkt. Inget för mindre barn tycker jag, eftersom de har snörning och är rätt tunga.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Natulcien

Vi kör Viking till vår 3-åring för tredje vintern nu, fast inte just den modellen. Men de har alltid varit jättebra. Aldrig blöta och alltid varma. Lätta för sonen att själv ta av och på. Och det är ju goretex, så de ska hålla torrt.

• bf2014

Sonen är 5 år, hade sorel förra vintern, kanonbra verkligen, men de är lite tunga. ( har själv ett par) så i år tänkte vi oss nått nättare och dessa Viking verkar ju bra.. Jag blev bara lite osäker på om skaftet verkligen höll bort vätan men det gör det kanske då

• Flickan och kråkan

Vi har också alltid varit väldigt nöjd med viking. I är blev det en äldre årsmodell - viking buck - som köptes på rea (30-50 %)  för 499:- . Yngsta vadade med dem och sprang och lekte i en riktigt djup vattenpöl (av typen flod ) i sådär en timme häromdagen och han var helt torr när vi kom hem.

• Kira2

Jag köpte dom till dottern för att dom var bäst i test! Hon har provat dom i många vattenpölar och i ösregn! Dom har hittills hållit vad dom lovat! Varma torra fötter.
    Frumariah.blogg.se

• kottan

Kavat utan tvekan. Vinterstövlarna är så vattentäta att de klarar timmar i vattenpölar. Många minusgrader (-20 grader) är inga som helst problem, foten är varm och skön med en ullsocka även på 2-åringen. Äldsta barnet nu 6 år och vi kommer sakna Kavat när barnen vuxit ur deras storlekar.

Svar på tråden Vinterskor, bäst i test. Vad har ni valt?