• UlleGull41

Elektrodress

Hej! var innne på Google och såg där att några här inne provat elektrodress på sina barn, då min son fick en mycket svår spasticitet efter en förvärvad hjärnskada, han drog på sig 2010 då han blev påkörd. Så skulle jag bli tacksam om ni kunde berätta om era erfarenheter kring denna dress,

Min son har provat denna dress 1 gång nu och vi märkte skillnad, men hans sjukgymnast är väldigt skeptisk till denna dress, då hon säger att de inte finns några bevis för att den skulle ha någon effekt mer långsiktigt.
    Så ni som provat, berätta gärna om era erfarenheter.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Elektrodress
  • NollSjuTjugo

Hej!
    Jag jobbar som personlig assistent och har använt elekrodressen. Eller rättare sagt min brukare har den. Cp-skada med svår spasticitet i armar och ben. I början tyckte vi att den gav jättebra effekt. Mjukare och rörligare i muskler och leder. Betydligt bättre handfunktion. Tyvärr trappades de goda effekterna av :( Började använda den när den bara fanns som prototyp och har således inte provat den som klädesplagg, utan bara klistriga plattor och sladdar. Totalt värdelös, plattorna ramlar av och kontakten bryts hela tiden. Den goda effekten höll nog i sig nästan hela första halvåret..sen blev det liksom mindre och mindre effekt. Idag använder vi den inte alls men har pratat om att börja igen och se om vi kan få den där goda effekten igen nu när den inte använts på flera månader. Jag tycker absolut att du ska prova, jag vet flera andra som har haft långvarig, bra effekt. Så får ni möjlighet, prova, men var öppen för att den kanske inte ger den effekt man hoppas på. Lycka till!

• UlleGull41

Tack för ditt svar, vi har provat den två gånger nu och sonen märker ju förändring då han har den på sig. Vi hoppas bara att den kan hjälpa något. Säkerligen bra mycket smidigare nu dessutom när den finns som klädesplagg:) Bara sätta på sig dressen och ha den på i 1 timme..

• a no nym

Jag har hört av de som provat både lösa elektroder och den färdiga dressen att dressen ger bättre effekt. Synd bara att den är så hiskeligt dyr.

Svar på tråden Elektrodress