• Gullan2

lyrica kommer att narkotikaklassas nästa år

Har fått mail där folk säger att Lyrica ej är narkotika klassad men den kommer att bli enligt en på ett beroende center jag var på som berättade att i USA är den narkotika klassad och dom har sagt i TV attd en blir det här också då folk missbrukar den på gatan och blir höga på den och det är INTE syftet med den utan den skall ta bort ångest och social fobi.Vill du bli hög drick sprit.Jag är nykteriist sen 20 år tillbaka så för min del dricker jag inget och det är toppen då man får mer ångest när alkhol går ut ur kroppen.

Jag ville ha Lyrica mot min svåra ångest och social fobi men dom skriver ej ut det mera pga det missbrukas på fel sätt och hög tolerans och svåra biverkningar så glöm Lyrica den kommer ev att försvinna helt här vad jag förstod.
    Den är för farlig.

Jag äter xanor i låg dos mot panik ångest men jag får medicin för 1 år uträknat per dag och intervaller så jag över doserar aldrig.Idag är dom noga för det missbrukas för mycket med sådana mediciner och få får det utskrivet men jag har ätit den medicinen i 19 år och är över 50 år så jag skulle aldrig våga ta mer än jag får.     

• Svar på tråden lyrica kommer att narkotikaklassas nästa år
  • Lindsey Egot the only one

Det var väl på tiden.

• Fru envis

testa buspiron då.

och ja farlig medicin ska narkotikaklassas.

• Lindsey Egot the only one
    GrodanHopp skrev 2013-11-08 14:47:14 följande:

Jag har precis fått Lyrica utskrivet för nervsmärtor utan problem.

Jag fick det också mot nervsmärtor. Hjälpte inte ett skit eftersom det inte sätter sig på smärtan utan man tror att det ska slå ut smärtcentrum i hjärnan. Men jag fick hemska självmordstankar av dom som slutade när jag slutade ta dom. Rena skiten och ska klassas som droger som ger starka vanföreställningar.
  • Fru envis
    GrodanHopp skrev 2013-11-08 17:09:48 följande:
    Vad är det för farligt med Lyrica?
    googla?
    det används på svarta marknaden för att få till rus.
Svar på tråden lyrica kommer att narkotikaklassas nästa år