• Anonym (Stina)

Varför lägga sig i hur många gånger/ eller varför en annan människa gör abort?

Varför lägga sig i hur många gånger/ eller varför en annan människa gör en abort?

Man läser gång på gång om att någon stör sig på att någon annan har gjort en abort eller ännu värre flera aborter. Att någon tror att någon annan använder det som previtivmedel eller dyl. 

Min fråga vad spelar det för roll? 1 abort eller 100? Alla aborter av FRISKA foster är väll ändå lika hemska (om man tänker så). Sen varför störa sig på någon annans val? Varför varför varför?

Jag blir förundrar över allt jag läser.  

• Svar på tråden Varför lägga sig i hur många gånger/ eller varför en annan människa gör abort?
  • Anonym (Höjer sin egna perfektion!)

För att det är lätt för folk att döma andra då de själva är helt perfekta! ...

• Lena

Jag brukar rekommendera dem att byta preventivmedel då de kanske slipper genomgå fler. Det är så himla onödigt i många fall

• Anonym (Stina)
    Lena skrev 2013-11-08 22:54:58 följande:
    Jag brukar rekommendera dem att byta preventivmedel då de kanske slipper genomgå fler. Det är så himla onödigt i många fall
    Nu var dock frågan varför man lägger sig i deras egna val Glad
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Höjer sin egna perfektion!) skrev 2013-11-08 22:53:31 följande:
    För att det är lätt för folk att döma andra då de själva är helt perfekta! ...
    Ja det är väll så
  • Anonym (Dsk)

Jag har också svårt att förstå varför man bryr sig om hur många aborter någon har gjort eller varför. Det har ingen annan med att göra.

• Anonym (Stina)
    Anonym (Dsk) skrev 2013-11-08 22:58:09 följande:
    Jag har också svårt att förstå varför man bryr sig om hur många aborter någon har gjort eller varför. Det har ingen annan med att göra.
    Precis! 
  • Lena

Jag lägger ju oxå i deras val genom att tycka att de ska byta bort ett preventivmedel som inte funkar

• Sthlmtjej24
    Anonym (Stina) skrev 2013-11-08 22:57:21 följande:
    Nu var dock frågan varför man lägger sig i deras egna val 

Möjligen kan man väl ifrågasätta att det kostar skattepengar?
  • Anonym (hmm)

Tycker att abort över lag är en väldigt svår fråga, för när börjar egentligen livet? Alla som fött en bebis vet ju att livet börjar redan med fostret i magen, när man känner sparkar osv. De som fått missfall under de första veckorna ser det helt klart som att ett liv går förlorat.

Med en abort släcker man ett liv.

Jag säger inte att abort skulle förbjudas, eller att det inte är ens egna val om man skall göra det eller inte, MEN jag tycker nog att man skall tänka sig väldigt noga för innan man väljer att släcka någon annans liv. Det är långt ifrån en lättvindig fråga.

Sen kan man över lag fråga varför andra skall lägga sig i saker som inte angår dem, men på rent allmänt plan så är abort något som förhoppningsvis aldrig skulle behöva ske...

• Mangolicious87

Så länge man inte står för notan själv får man finna sig i att folk har åsikter om hur skattemedlen spenderas.

• Pissenisse

Varför? Vissa kanske anser att det är ett liv man tar död på, andra kanske stör sig på att bekosta det med sina skattepengar.

• Anonym (anonym)
    Mangolicious87 skrev 2013-11-08 23:20:44 följande:
    Så länge man inte står för notan själv får man finna sig i att folk har åsikter om hur skattemedlen spenderas.
    Är det bättre att samhället står för notan för de oönskade barnen fram till deras myndighetsålder lär kosta betydligt mer att placera oönskade barn på institutioner än vad en abort kostar?
  • Anonym (Stina)
    Mangolicious87 skrev 2013-11-08 23:20:44 följande:
    Vilken patetisk komentar!
  • Jill 79

Jag kommenterar inte mina vänners aborter. Har skjutsat och hämtat de från sjukhuset. Stöttat och ställt upp. Skulle aldrig döma ut och skuldbelägga någon annan. Men det betyder inte att jag inte mår illa av vad de gjort och att jag själv är väldigt tacksam över att jag sluppit göra någon själv.

Svar på tråden Varför lägga sig i hur många gånger/ eller varför en annan människa gör abort?