• Akua

När är det ok med adventsljusstake?!

När tycker ni det är ok att sätta upp adventsljusstake? 

Nu?

En vecka innan 1:a advent? 

Först advent?

Jag älskar julen och firar den inte där jag bor så vill gärna njuta av julmyset innan jag lämnar min lägenhet. Men jag vill inte vara den som sätter upp ljusstakarna och stjärnorna för tidigt. 

När brukar ni börja med julen i ditt hem?        

• Svar på tråden När är det ok med adventsljusstake?!
  • Akua
    Jag är bara jag skrev 2013-11-10 15:46:07 följande:
    Fredag före första advent och sen det blitt mörkt. Att börja nu är totalt fusk och helt fel-advent är inte än på ett bra tag! Julpynt ännu senare,herregud man hinner ju tröttna fem gånger om ifall man pyntar långt innan jul.

hahaha fusk :P
  • tordA

första advent

Jag har många fördomar och trivs med dom allihop.
  • Josephine96

Slutet av november/några dagar innan första advent. Här brukar den komma fram nån dag innan första advent

• daxförnästa
    Gizmo skrev 2013-11-10 08:04:07 följande:
    Varför låter du ditt barn bestämma när det är du som är förälder? Första advent ska adventljusstakarna fram, inte en dag före eller efter!

För att jag inte kunde bry mig mindre, till jag ha adventsstjärnor och julgran året om är de väl upp till mig. Jag är ej religiös, pyntar för dotterns skull.
  • marinassk

Jag tog upp rubbet idag... Julgran, tomtar ja allt :) Alltid gjort och njuter av det.

• Akua
    marinassk skrev 2013-11-10 23:01:07 följande:
    Jag tog upp rubbet idag... Julgran, tomtar ja allt :) Alltid gjort och njuter av det.

Haha hjälp så tidigt med jultomtar! Men HÄRLIGT :D
  • marinassk

Akua- haha ja men det är skönt att ha det klart så kan man njuta hela december istället för att stressa fram. Sen gillar jag att se nu redan om jag kanske behöver något mer eller ska ändra på något. Då hinner allt bli som ja vill till första advent :)

• Burberry
    marinassk skrev 2013-11-11 00:01:07 följande:

Härligt!

I år blir jag "sen", vi renoverar nu just så löns inte riktigt ta fram allt pynt bland slipdammet, men oj vad det kliar i julpyntfingret!
  • Hallonröd

Två dagar innan 1:a advent...alltså på fredagen, tycker jag är ok! Man städar och vill ha fint till helgen och då kan man lika gärna sätta up grejerna Tomte

• Burberry

Idag kom allt (och då menar jag allt, tomtar, julgran, röda filtar o alla juleljus) fram hos oss. Så mysigt med julpynt (trots att vi är mitt i renovering o lister mm saknas här o där, o möbler ur det rum som jobbas i för tillfället lagras lite överallt)

• Efterlängtad2015

Ljusstakar och balkongsbelysning är uppsatt idag, såå mysigt. Jag sätter fram tidigt men tar bort det någon dag efter nyår. Njuter hellre tidigt och in i hela december för sen efter julafton är allt över

• OlleSQ

Dan innan första advent så man kan äta frukost 1:a advent med ljuset tänt. Tidigare än så sabbar magin med högtiden. Då kan man lika gärna ha det året runt.

• Anonym (ABC)

I fönstren kommer dom fram en vecka innan första advent, det är så mörkt och trist nu. Övrigt julpynt tas fram dagen före julafton.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden När är det ok med adventsljusstake?!