• MamaL

försök till barn efter MA

Jag gick igenom en skrapning i måndags, 4/11. Var gravid i vecka 14 men fostret dog i vecka 11. Jag har fött ett dödfött barn i vecka 38, 2010. Blev gravid efter 3 månader igen, med min levande son. Nu till frågorna. Efter MA.. När fick/kände ni er redo att börja ha sex? Jag har ej ont och blöder inget. Någon som blev gravid tidigt efter MA..? Ni förstår, bebislängtan är STOR! En fråga till.. Ni om fått efter foster skickat på analys/labb.. Hur lång tid fick ni vänta på provsvar? Vad fick ni för svar?? Tack på förhand Alla

• Svar på tråden försök till barn efter MA
  • Anonym (också MA)

Skrapades i vecka 10 då inget foster kunde hittas. Skickades på analys då det förelåg risk för mola. Fick svar efter ca 1 1/2 vecka och som tur var såg proverna helt normala ut. Fick vänta på mensen i 11 veckor och väntar min första ägglossning efter första mensen nu i dagarna! 

• CamillaSohlberg

Jag har också fått igenom ett ma precis, det är inte roligt :( ursäkta att jag kommenterar detta men fy vad hemskt att föda ett dött barn i v.38.... Lider verkligen av att bara läsa det :( styrkekramar hoppas det tar sig fort igen för er!

• Anonym (I)

Vi började så fort blödning slutat helt. Mensen kom efter 32 dagar, min normala cykel är 27 dagar. Sen hade jag en helt normal period och sen blev jag gravid igen. Tyvärr slutade även den i missfall, men då redan i vecka 7 och inte vecka 12 som första gången. Nu väntar vi på att det ska sluta blöda, känner inte att det finns någon anledning att vänta längre än så. Har, såklart, fått olika bud från olika personer inom sjukvården men de flesta sa att man kan försöka direkt, det viktiga är hur man själv känner.

• CamillaSohlberg

Ja kör hårt! :)

• Cayenna

Beklagar verkligen!! Tungt! verkar som att alla i vården säger olika. Vid mitt senaste ma sa dem vänta en mens men jag tänker att det nog kommer ta tid så varför hoppa över ett försök? Jag känner mig läkt fysiskt och läkt psykiskt blir jag inte förrän jag är gravid igen och det går bra.
    (Ma v 12, bebis dog v9) . och liknande på första ma:et. Och däremellan en lyckad graviditet som blev på första möjliga äl efter ma:et. Dock en mens emellan. Kunde inte försöka på äl innan då det var infektionsrisk efter skrapningen två dagar innan.

Svar på tråden försök till barn efter MA