• Anonym (ledsen..)

visst är detta ett missfall?

Plussade sent troligen vecka 6 är/var nu i vecka 7. Hade sex med maken i torsdagas och på fredag morgon så hade jag fått en brun flytning som senare på f.m blev till blod och lite slem/flyttningar. Har blött hela helgen och på lördagmorgon kom en klump storlek som en ärta men hade inte kommit något under natten i bindan. Även runt lunchtid på lördagen kom en klump lika stor som den första men inget hade heller då kommit tidigare på f.m bara lite blod i bindan. Idag har endast lite små klumpar storlek som pepparkorn. Har ingen värk av något slag men känner mig inte heller gravid. Visst är det ett missfall på gång? Har tänkt ringa bm i morgon och försöka slippa på ett vul. Är min andra graviditet, den första var det inga komplikatoner med och ut kom en välskapt son.

• Svar på tråden visst är detta ett missfall?
  • Bragdoll

Med min senaste graviditet så blödde jag som en gris i två dygn men efter 7 månader till så kom det ut en liten tjej iaf så det är inte att ge sig tusan på.
    Har du haft ont i magen?

Jag fick åka in på VUL eftersom jag är rhesus-negativ och riskerar antikroppar mot nästa graviditet om jag får missfall.

• Anonym (ledsen..)

Jo läst att det är vanligt med blödningar tidigt i graviditeten utan att det betyder missfall men visst tänker man alltid det värsta iaf :( nj har bara haft den vanliga "växtvärken" som man brukar ha i början och haft känslan av att jag varit väldigt svullen där nere på fredagmorgon och f.m men imget annat än det.

• Bragdoll

Jag vet, jag grinade hela dagen, ringde in på eftermiddagen och de bad mig komma in, väl inne fanns ett litet litet pickande hjärta och det var precis som det ska, vart blödningen kom från kunde han inte se alls, men han såg att jag hade blött.
    Ta det lugnt så länge det inte gör ont, ring in och be om ett vul, man FÅR ha ångest, man FÅR känna panik men det är bättre att veta än att tro.

Stor kram!

• Anonym (ledsen..)

Jo ska ringa i morgon till BM och fråga om ett vul. Tror det är värre att inte veta till 100% att det är ett missfall eller om det inte är och blödningen är orsakat av något annat. Skulle jag haft ont eller det börjat blöda mer skulle vi nog åkt in i helgen men eftersom jag inte haft ont och det inte blött några jätte stora mängder ( mindre än min vanliga mens) så har jag inte velat åka in. Är det missfall finns det ju ändå inget att göra.

• Bragdoll

Ja ring imorgon, personligen tror jag att den klumpen som kom kan ha varit koagulerat blod som legat still under natten och när du klev upp rann den ut, det behöver inte betyda någonting alls.
    Jag håller tummarna för dig och hoppas att det inte är något allvarligt, det är verkligen inte säkert! Som sagt, jag har varit där själv och det gick jättebra!

• Anonym (ledsen..)

Tack! Hoppas att det är något annat men det stämmer som dom säger att hoppet är det sista som överger en. Jag hoppas ju så att det finns något tickande hjärta där i min mage än. Får hålla tummarna och vänta tills i morgon. Om jg inte inbillar mig så tyckte jag att det börjat avta lite med blödningen nu.

• Anonym (ledsen..)

Fick det svart på vitt idag. Missfall troligen väldigt tidigt eftersom det inte fanns något kvar och jag ändå bara blött 4 dagar med två små klumpar. Visste det redan när jag satte mig i gynstolen men ändå känner man sig så tom på nått sätt...

• Anonym (ledsen..)

Tack! Känns ändå bättre att veta än att bara tro. Blir att ta nya tag och hoppas på nytt plus. Skulle bli en bra julklapp Glad

• Bragdoll
    Anonym (ledsen..) skrev 2013-11-11 19:14:36 följande:
    Tack! Känns ändå bättre att veta än att bara tro. Blir att ta nya tag och hoppas på nytt plus. Skulle bli en bra julklapp Glad
    Självklart, då kan man ju iaf släppa oron och bara fokusera på att må bättre igen. Jag hoppas verkligen ni får en så fin julklapp. Lyckospark!
Svar på tråden visst är detta ett missfall?