• Anonym (orolig)

blödning v 8 , hur känns ett missfall. erfarenheter sökes

jag har ikväll upptäckt en blödning .
    hade en tidigare i veckan som var ytterst liten och bara lite aprikosfärgad

nu kom en röd och fick en chock när jag såg blod på pappret

prata med 1177 och det enda man kan göra är vänta

hur vet man om de är ett missfall.  ?
    vad har ni för erfarenheter 

• Svar på tråden blödning v 8 , hur känns ett missfall. erfarenheter sökes
  • Det vackraste

Vadå vänta... Så ska de inte svara. Du har rätt att få kolla med ultraljud på kk om du fått en blödning under graviditet. Ring direkt dit imorrn, säg att du blött och därför vill kolla om det blivit mf eller inte. Jag har iaf fått komma och kolla då.

• Koala

Har du skrivit in dig på Mvc?

I så fall kan du ringa din barnmorska imorgon och rådgöra med henne, förhoppningsvis kan du få en tid inbokad där på mvc för ultraljud.

Det är ganska vanligt med små ofarliga blödningar när man är gravid, men säg det till din barnmorska.

Vid ett missfall brukar man blöda mer och mer.

Håller tummarna för att allt är bra!

• Anonym (orolig)

Har ringt båd mvc och gyn och de säger som tidigare bara att vänta.
    o de frågar om jag har grav symtom. men saken är att jag har inte mått så dåligt alls.. möjligtvis extra hungrig.. men hur känner man de när man är orolig

först om två veckor kan jag ta ett test o se om jag fortfarande är gravid. de känns som evigheter oc att man dör lite på vägen

gyn sa att jag ska höra av mig om det blir mer eller fler gånger

:/ 

• Det vackraste
    Anonym (orolig) skrev 2013-11-11 10:36:08 följande:
    Har ringt båd mvc och gyn och de säger som tidigare bara att vänta. o de frågar om jag har grav symtom. men saken är att jag har inte mått så dåligt alls.. möjligtvis extra hungrig.. men hur känner man de när man är orolig först om två veckor kan jag ta ett test o se om jag fortfarande är gravid. de känns som evigheter oc att man dör lite på vägen gyn sa att jag ska höra av mig om det blir mer eller fler gånger :/ 

Jävligt dåligt. Brukar stå på vårdens sidor att man ska kolla upp blödning... Betala ett vul hos privat gyn?
  • CamillaSohlberg

Jag fick ma i v 13 och ringde till 1177 och dom sa till mig att vänta, började blöda lite på fredagen och jag åkte in till akuten (det ända som var öppet) och fick bekräftat att fostret dött i v 9. Det var jävligt skönt för annars hade jag fått vänta till tisdag innan det kom ut så det kan ta tid så fattar inte att dom säger att man bara ska vänta, så jävla dåligt är det! Man ska alltid göra det som känns bäst och vill man göra ett vul ska dom fan göra det!! Blir så arg på dålig sjukvård......

• Anonym (orolig)

jag får fortfarande vänta och jag  blöder fortfarande. 
    varken mer eller mindre
    jag går sönder snart 

• CamillaSohlberg

Plus att när jag fick missfall så fick jag komma på efterkontroll två gånger och sista gången ville dom även kontrollera järnet eftersom att man förlorar mycket blod. Jag tycker du ska ringa och stå på dig det är ju psykisk tortyr att inte få hjälp med sånt här

• Sommarhallon

åk till närmaste gynakut. skönt att få svar!! själv fått missfall tidigt v 7 ungefär. blödde inte mkt, men kom några små små klumpar. visste nog ändå innan, man känner sin kropp... håller tummarna att det går bra.

• Koala

Hur långt gravid är du?

Hur länge har du blött?

Konstigt att du inte fått någon bokad tid.

Åk till gynakuten om du inte kan få tid någon annanstans.

Ett missfall kan man ju inte förhindra men man vill ju veta.

Håller tummarna att allt är bra!

• Anonym (orolig)

fick komma in till gyn igår efter en del tjat. och fick veta att fostret var dött o på väg ut
    senare i går kväll kom det en klump och det känns som man hade lättare att "ta det" eftersom man redan visste
    hade jag bara fått vänta o finnas kvar i hoppet hade det varit mycket svårare

tack för ert stöd

ska in på kontroll på fredag igen 

• Koala

Åh, vad tråkigt! Tillåt dig att sörja. Vet hur det känns. Kram

• CamillaSohlberg

Tråkigt att höra men bra att du fick det bekräftat, och bra att du ska på efterkontroll :) hoppas du mår bra ta det lugnt !

Svar på tråden blödning v 8 , hur känns ett missfall. erfarenheter sökes