• dettor

Strattera

Är det någon som har erfarenhet av starterna? Ev ska våran son prova det, men känner mig osäker då jag inte vet så mycket om den. Vill gärna höra från er vars barn äter/ätit strattera, positiva, negativa, ja allt. Tack på förhand.

• Svar på tråden Strattera
  • dettor

Såg att det stod konstigt, menar förstårs strattera. Men nu blev det ändring, han ska få prova equazym. Nån som äter det?

• Mamma utan socker

Hej!
    Min son provade Strattera under en kort period. Han kände sig som en Zobie. Orkade inget, sov massor. Gav upp försöket rätt fort.
    Jag läste på om kostbehandling. Tog bort allt socker och vitt mjöl. Minskade övriga stärkelserika livsmedel och minimerade färgämnen och tillsatser. Fick en helt annan pojke.  

Det finns mycket att läsa i ämnet. Kanse inte funkar för alla men definitivt värt att prova.  

• dettor
    Mamma utan socker skrev 2013-11-11 09:46:19 följande:
    Hej!
    Min son provade Strattera under en kort period. Han kände sig som en Zobie. Orkade inget, sov massor. Gav upp försöket rätt fort.
    Jag läste på om kostbehandling. Tog bort allt socker och vitt mjöl. Minskade övriga stärkelserika livsmedel och minimerade färgämnen och tillsatser. Fick en helt annan pojke.  

Det finns mycket att läsa i ämnet. Kanse inte funkar för alla men definitivt värt att prova.  

Har tänkt på det också med socker. Men tycker att det är svårt, men vi försöker och har i alla fall minskat intaget.
  • Pannkaka
    dettor skrev 2013-11-10 20:58:15 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av starterna? Ev ska våran son prova det, men känner mig osäker då jag inte vet så mycket om den. Vill gärna höra från er vars barn äter/ätit strattera, positiva, negativa, ja allt. Tack på förhand.
    Vår dotter äter Strattera för sina humörsvängningar, kombinerat med Concerta för ADHD. Innan Strattera kunde hon få utbrott och riva hela sitt rum. Hon var okontaktbar och en fara för sig själv. Efter Strattera är hon mycket lugnare och mår mycket bättre.

Svar på tråden Strattera