• Anonym (förtvivlad)

gravid igen, vill inte vara. panik.

Jag har gjort två aborter tidigare, och har mått extremt dåligt över det. Jag skämms att jag går gjort mer än en. Vad är det för fel på mig har jag inget konsekvens tänkande?!? Vafan hur kan jag låta det bli såhär? En gång råka han komma i mig, en gång. Så nu sitter jag här med ett grav test med två streck på. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill inte göra abort men jag vill inte ha ett barn. Vad fan ska njag glra , jag har panik. Jag hatar mig själv just nu. Fan i helvetet. Och jag skämma jag skämms så otroligt mycket. Vad fan ska jag ta mig till.

• Svar på tråden gravid igen, vill inte vara. panik.
  • Pipal

Gå och prata med någon. En akut tid till en psykolog innan du tar beslutet(om du inte redan tagit det). Men ditt konsekvenstänkande har ställt till det för dig :( Jag har aldrig behövt göra abort men förstår att det inte är något man gör lättvindigt.

I
  • Anonym (:()

Sitter i samma sits :(

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (:() skrev 2013-11-11 09:18:57 följande:
    Sitter i samma sits :(

Jag vet bara inte om jag kan göra detta igen, men jag kan aldrig ha ett barn. Min familj skulle bli jätte arg på mig. Dom skulle se ner på mig och skämmas för mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill inte jag vill bara försvinna. Detta är mitt fel men jag vill inte, jag kan inte lev med mig själv om jag gör det en gång till.
  • MinnieMouse

Jag tänkte precis som du. Vill inte göra abort och vill inte ha flera barn. Nu sitter jag här och skulle skita i allt och alla om jag kunte vrida klockan tillbaka. Men det kan man inte. Jag trodde jag var stark och kan klara av allt. Men egentligen är jag bara en fegis. Tänk en extra gång. Tänk på dig själv och inte på andra. Prata med någon, det gjorde inte jag. Och jag ångrar det sååå mycket.

Svar på tråden gravid igen, vill inte vara. panik.