• Nin

Vilka symptom hade ni innan ni plussade?

Vilka symptom hade ni innan ni plussade?

• Svar på tråden Vilka symptom hade ni innan ni plussade?
  • Jacqueline

har inte haft några som helst symtom varken före eller efter plusset med mina två första barn.
    Nu med trean så hade jag inget märkvärdigt innan plusset ,det enda jag kunde sätta finger på var att jag hade rikligare flytningar och var trög i magen annars dröjde det ca en vecka innan övriga symtom kom ifatt =)

• barajag01

Alltid humörsvängningar, ömma bröst, mensvärk som inte håller i sig så länge, sig efter konstiga saker

• tulip79

Illamående som startade några dagar innan testdagen. Samma sak båda gångerna!

• Sossatina

Snor tråden o hoppas på svar/bollplank...

jag har lite typ mensvärk, och ska göra gravtest på tisdag, alltså om 5 dagar. Beräknad mens är på söndag, om 3 dagar. Vi har gjort en FET, frozen embryo transfer, och jag tar progenon och cyclogest, (vet inte vad den heter i Sverige, har fått den från engelska kliniken) som förhindrar att mensen kommer, och ska göra livmoderslemhinnan riktigt fin så att embryot lättare ska fästa. Nu är jag rädd att värken är ett tecken på att mensen faktiskt är på väg.

Men förra gången (IVF juli med negativt gravtest) kändes det inte såhär. Där fick jag varken mellanblödningar eller mensvärk. Mådde lite illa, var alltid hungig. var så säker på att plussa, blev otroligt chockad av minustecknet på teststickan.

Så det jag känner nu kanske inte alls är mensvärk, utan de första graviditetstecknen? Det känns liksom som en lite tyngd i livmodern, det spänner... Inga blödningar i sikte, toabesöken är som vanligt. Inget morgonillamående, inga spänningar i brösten, humörsvängningar (utöver det vanliga )...

Vad tror ni? Tidiga gravtecken, eller tecken på kommande minus?   

• tulip79

Har du vågat testa? Plussade 4 dagar innan testdagen med sonen. Var helt enkelt tvungen att testa mig när jag helt plötsligt börjat må illa!

• Sossatina

Nej, jag tänkte våga testa tidigt på söndag, när mensen är beräknad...

Svar på tråden Vilka symptom hade ni innan ni plussade?