säga upp sig utan nytt jobb på gång - gravid
Jag har precis fått veta att jag är gravid. I våras förlorade jag min son i v.20+6 och har velat bli gravid sen dess. Blev såklart jätteglad och orolig när vi fick nyheterna att vi väntar barn igen.Nu till själva grejen. Jag började på nytt jobb i somras, en tillsvidare tjänst (har alltså fortfarande provanställning) och har inte känt att jag trivs på jobbet alls. Riktigt tråkiga arbetstider, jobbar alltid helger, tjänar pinsamt dåligt och jobbar alltid själv. Dessutom jobbar jag i en ganska utsatt miljö.
Har börjat få lite ångest av att gå till jobbet senaste månaderna och jag känner nu att jag vill försöka fokusera på mig själv och graviditeten och inte må dåligt av att gå till jobbet och vara på jobbet när min sambo är hemma. Funderar nu på att säga upp mig för att slippa ha ångest över jobbet, men det känns ju inte helt optimalt eftersom jag inte har något annat och då blir det ju karensdagar osv. Sambon stöttar mig hur jag än gör har han sagt, det är ju skönt, men det tar ändå emot att säga upp sig...
Någon som känner igen sig eller har några tips?