• Anonym (Chockad)

Det som inte kunde ske...

Trots mina missbildade tilltäppta äggledare, trots mina obefintliga chanser och min ålder (35) så blev jag, helt ofattbart, gravid med min nya partner, på min livs enda oskyddade menscykel... (Barnen jag har blev till med IVF) Även om abort inte är nåt jag förespråkar, så blir det mitt val nu. Men eftersom äggledarna är som de är, så måste jag vänta ett par veckor så att man kan lokalisera graviditeten före aborten. Om det visar sig vara ett x, så måste jag antingen ta cellgifter eller genomgå kirurgi... Det är så konstigt... det som inte kunde ske. Känslan av att vara gravid och veta att det är en begränsad tid... Det snurrar mycket i huvudet nu...

• Svar på tråden Det som inte kunde ske...
  • Queenie70

Varför måste du göra abort pga äggledarna Om nu graviditeten sitter där den ska?

• Anonym (Chockad)

Aborten gör jag för att jag verkligen inte vill ha fler barn, min partner är äldre än mig och han är också färdig på den fronten. Jag har ett autistiskt barn som tar massor energi och mina barn måste få det de behöver... dessutom är jag rädd för ärftligheten när det gäller autism och ännu ett autistiskt barn skulle knäcka mig totalt. En abort känns etiskt fel, min livsåskådning säger att alla har rätt tillsitt liv, men ändå ät detta det minst dåliga alternativet.

Svar på tråden Det som inte kunde ske...