• miyei

Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?

Hejsan alla tjejor ! Tänkte kolla om det finna någon mer värmlänning där ute som har svårt att bli gravid och kanske vill följas åt i väntan på det efterlängtade plusset? :) stötta varandra, tjata, gnata och gnälla., vad än ni nu vill ;) Vi har försökt i ett år nu efter ett MA i v8, graviditeten hade stannat i v5. Har nu ställt oss i kö för att få börja utredning, men väntetiden verkar va himla lång.. Såå, hoppa gärna in här så längtar vi tillsammans !

• Svar på tråden Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?
  • Novabusen
    annajenni skrev 2013-12-13 13:05:49 följande:
    Hej här går det trögt..vi får ingen hjälp för vi blev spontangravida helt plötsligt för ett år sen som blev ett MA så då måste man vänta två år igen...
    Om det gått 1år från MA får ni ju ställa er i kö. Be din bm skicka remiss. Jo visst tar det tid :( Tror jag ska gå och testa mig för batreriell vaginos oxå för det kan ställa till det har jag hört. Det är mkt som ska stämma för att det ska bli graviditet... Man måste tjata på vården för att få hjälp! Men om ni försökt så länge finns ni inte redan med i systemet då?

Lycka till!
  • annajenni
    Novabusen skrev 2013-12-13 17:37:51 följande:
    Om det gått 1år från MA får ni ju ställa er i kö. Be din bm skicka remiss. Jo visst tar det tid :( Tror jag ska gå och testa mig för batreriell vaginos oxå för det kan ställa till det har jag hört. Det är mkt som ska stämma för att det ska bli graviditet... Man måste tjata på vården för att få hjälp! Men om ni försökt så länge finns ni inte redan med i systemet då?

Lycka till!
    Jo det gör vi sen 3 år..men det var det senaste svaret vi fick..
  • Novabusen
    annajenni skrev 2013-12-13 18:00:10 följande:
    Jo det gör vi sen 3 år..men det var det senaste svaret vi fick..
    Men två år? 1år ska man ju försöka sen ställer dom en i kö... Hade jag varit du hade jag ringt och skällt på gyn på kk. Då kommer dom kontakta din läkare så det blir lite fart :)
  • Novabusen

Hej brudar! Allt väl mer er?

Kommer ni ihåg att det var en som skrev ett inlägg här om bakteriell vaginos och att hon blev gravid när hon blev botad?

Jag har iaf testat mig för detta och det har jag oxå! Fick en kur mot detta så förhoppningsvis är jag ett steg närmare en graviditet nu :)

God jul och god fortsättning!

Kram

• Stampis

Hej allihopa! Hur mår alla? :) Och framförallt hur går det för alla? själv har jag brottats med illamående i 2,5 v nu men är mkt bättre nu! :) Kramar

• Novabusen

Jag mår bra! Har bim 9-13 jan, vet inte om jag ska gå efter min vanliga cykel eller 35 dag som sist med pergitime. Just nu har jag elaka menssmärtor sedan ägglossning, otrevliga, men ska tydligen inte vara nåt farligt så länge man inte blöder. Hoppas min bakteriell vaginos försvann oxå :)

Jobbigt med illamående :( det har jag haft mycket utav på andra kuren pergo. Finns det inte nåt du kan äta mot det? Har läst att det finns :)

• annajenni

Alltså jag orkar snart inte mer, vi är på väg isär..all sorg har förstört vår kärlek. Vi är så långt ifrån varandra..det är nog till stor del mitt fel jag klarar inte ta emot varken tröst eller omsorg, är arg hela tiden. Går längre och längre in i mig själv, är nyss fyllda 34 år och har tappat hoppet, kan inte gå ut och roa mig allt slutar i gråt jämt och mina kompisar har nog tröttnat förutom mina allra närmaste men dom stöter jag ifrån mig. Har fått två missfall så ingen hjälp får vi..jag kan ju bli gravid tydligen..varför prioriterade jag karriären?? Jag visste ju inte, genom hela skolan blev man ituttad att man blir gravid så fort man har oskyddat sex så jag har aldrig tänkt att det skulle vara så svårt...nu känns det som att det är försent annars skulle det funkat..tvångssex på äl och aldrig annars för vi inte är på samma plan psykiskt. Jag gråter varje dag i smyg och att hålla modet uppe på jobbet som jag älskar och nyss börjat på tar ALL energi, ofta känner jag mig svimfärdig i bilen hem. Kan aldrig konsentrera mig, går ofta till jobbet utan att har somnat ens och jag känner att jag är på bristningsgränsen. Ingen förstår heller hur jag mår och det är också mitt fel för jag är grym på att le...jag dör inombords och har tappat min härliga och humoristiska personlighet helt. Jag känner inte igen mig själv och har glömt hir det var att vara som vanligt, som Anna. Jag vet att jag måste prata med nån men det är så svårt, jag är lite av en en ensamvarg redan innan. Nån som vet nån bra i Värmland? Jag måste nog ta hjälp om jag någonsin ska komma upp till ytan igen...förlåt att jag sprider tråkigheter men att skriva till"ingen" är kanske ett litet steg. Kram på er finisar.

• Novabusen

Jag känner igen mig mkt i det du skriver, jag vet inte hur många gånger jag varit totalt vansinning och flippat ur och gormat att det blir fan inga barn för jag orkar verkligen inte mer. Och då har vi försökt hälften av vad nu gjort. Förstår verkligen ditt mående för jag mår så oxå periodvis. Jag har förklarat för min man att det är sååå sjukt jobbigt att det aldrig blir nån unge så han har förståelse för mina utbrott. Vi ligger oxå bara vid ägglossning för jag orkar verkligen inte ens tänka på sex annars och det är hemskt att ha sex under "tvång", för det är tyvärr så det känns :(

Jobbigt om kärleken börjar dö. Har ni pratat mycket om situationen? Jag tror det är bra att prata mkt så även mannen är väl insatt, och även hitta på roliga saker ihop. Vi bokade resa i slutet på november och åker i februari så vi har nåt positivt att se fram emot.

Om jag hade varit du hade jag verkligen ringt och krävt hjälp, få pergotime åtmindstonde. Och sån där vaginalkräm som gör hinnan bättre så ägget fäster och risken för missfall minskar. Det är en progesteronkräm. Har du kollat så du inte har bakteriell vaginos? Det kan även vara symtomfritt och sånt prov gör dom på vanlig gyn. Försök boka ett snarast. Vet du vad din läkare hette som du hade sist? För då kan du ringa och skälla på gyn på centralsjukhuset, så kontaktar dom din läkare :) Så gjorde vi nu sist när jag var såååå förbannad för att jag fick såna hemska biverkningar. För att få pergotime utskrivet skickade vi två sura mail till läkaren som startade utredningen ;)

Hoppas ni kan komma till rätta med ert förhållande och vill fortsätta mot ett pluss! Jag vet tyvärr ingen kurator eller så, men de erbjuder det på kk iaf.

Vet inte om mitt inlägg är till nån större hjälp men hör gärna av dig om du vill prata mer :)

Kramis!

• erajka
    Stampis skrev 2014-01-26 19:42:23 följande:
    Hoppas allt är bra med alla?!Själv gick jag in i vecka 12 idag! :) kramar

Valde ni att göra kub? :)
    Tuva
  • Novabusen

Va roligt! Grattis!

Vi ska göra IVF i maj/juni säger vår fertilitetsläkare. Först sa hon tidigast till hösten men efter lite tjat ändrade hon sig ;) Skam den som ger sig!

• Chasingdreams

Hej! Hittade denna tråd så jag hoppas det går bra att jag skriver. Jag bor också i Värmland och har svårt att bli gravid. För mig gäller det vårt andra barn, har en son född 2011. Vi har nu försökt i över ett år och den utredning som vi påbörjat privat visade att sambon hade alldeles för få spermier. Är resultatet fortfarande lika lågt i juni kommer vi behöva göra ivf med icsi. Känner mig mycket ensam i allt detta och skulle gärna komma i kontakt med andra i samma situation.

• Bebislängtan01

Hej! :)

Är denna tråden aktiv? I så fall skulle ag gärna vilja hoppa in då jag och sambon är på vårt 16e försök!

Svar på tråden Fler från Värmland som har svårt att bli gravida?