• MalinGrahn

Oregelbunda foster rörelser

Jag är I vecka 24 och har fortfarande väldigt oregelbunda foster rörelser. Min bebis brukar alltis vara som mest aktiv på nätterna, men nu har den varit ovanligt lugn visa natter. Är det något jag behöver oroa mig för? Var inne på FL häromdagen och då såg allt bra ut, men jag kan inte låta bli att oroa mig :(

• Svar på tråden Oregelbunda foster rörelser
  • viseversa

Rär sig bebisen mer på dahgen då? Kan den ha ändrat rörelsemönstret? Är det mindre rörelser HELT och hållet hela dygnet ska det kollas upp men om den är vild på dagarna och lugnare på nätterna kan den kanske ändrat sin dygnsrytm?

Instagram...LOVALOVISA
  • MalinGrahn
    viseversa skrev 2013-11-12 22:00:59 följande:
    Rär sig bebisen mer på dahgen då? Kan den ha ändrat rörelsemönstret? Är det mindre rörelser HELT och hållet hela dygnet ska det kollas upp men om den är vild på dagarna och lugnare på nätterna kan den kanske ändrat sin dygnsrytm?
  • MalinGrahn

asså bebisen rör sig på dagarna som den alltid gjort, men på natten framför allt så har de ändrats, vissa natter rör den sig jätte mycket och andra natter inte.

• viseversa
    viseversa skrev 2013-11-12 22:00:59 följande:
    RÖR sig bebisen på DAGEN då? ska det stå. Kan inte stava(sambons tangentbord)
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    MalinGrahn skrev 2013-11-12 22:19:40 följande:
    asså bebisen rör sig på dagarna som den alltid gjort, men på natten framför allt så har de ändrats, vissa natter rör den sig jätte mycket och andra natter inte.
    Rör den sig som vanligt annars hade jag itne oroat mig. kanske den sover på nättern? Tre av mina 4 barn sov på nätternma redan i magen och vaknade på morgonen. nr 4 kunde vara stilla till över 8 på morgonen trots att jag själv varit uppe sen halv 7 med syskonen. DÅ började hon sträcka på sig där inne=)
    Instagram...LOVALOVISA
  • MalinGrahn
    viseversa skrev 2013-11-12 22:21:42 följande:
    Rör den sig som vanligt annars hade jag itne oroat mig. kanske den sover på nättern? Tre av mina 4 barn sov på nätternma redan i magen och vaknade på morgonen. nr 4 kunde vara stilla till över 8 på morgonen trots att jag själv varit uppe sen halv 7 med syskonen. DÅ började hon sträcka på sig där inne=)

Ja det gör den, men jag är så van vid att den alltid rör sig på natten för det har den gjort sen jag började känna den, men nu är det lite si och så med det, det var mest därför jag undra.
  • viseversa
    MalinGrahn skrev 2013-11-12 22:24:42 följande:

Ja det gör den, men jag är så van vid att den alltid rör sig på natten för det har den gjort sen jag började känna den, men nu är det lite si och så med det, det var mest därför jag undra.
    Men du om du är orolig så ring förlossningen och prata med dom. Dom kanske kan lugna dig? Jag var också väldigt orolig när jag väntade första barnet. Hon var EXTREEEEEMT lugn i magen och rörde sig nästan itne alls under hela graviditeten. Visst lite buffar dagligen men inte mer än så. Hon var extreeeeemt lugn som bebis också visade det sig sen. . Hon är än idag(6år senare) seg som kooola och vet inte vad tid är och att man iblans måste skynda sig lite för att hinnna till vissa saker. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • MalinGrahn
    viseversa skrev 2013-11-12 22:27:02 följande:
    Men du om du är orolig så ring förlossningen och prata med dom. Dom kanske kan lugna dig? Jag var också väldigt orolig när jag väntade första barnet. Hon var EXTREEEEEMT lugn i magen och rörde sig nästan itne alls under hela graviditeten. Visst lite buffar dagligen men inte mer än så. Hon var extreeeeemt lugn som bebis också visade det sig sen. . Hon är än idag(6år senare) seg som kooola och vet inte vad tid är och att man iblans måste skynda sig lite för att hinnna till vissa saker. 

Okej, men jag var ju inne på förlossningen i söndags morse för att jag var orolig och då var allt lugnt, dom sa att jag skulle kontakta min barnmorska om jag var orolig mm.
  • viseversa
    MalinGrahn skrev 2013-11-12 22:30:02 följande:

Okej, men jag var ju inne på förlossningen i söndags morse för att jag var orolig och då var allt lugnt, dom sa att jag skulle kontakta min barnmorska om jag var orolig mm.
    Ring din bm i morgon då och fråga om du kan få komma och lyssna på hjärtat för att lugna din oro??
    Instagram...LOVALOVISA
  • MalinGrahn
    viseversa skrev 2013-11-12 22:31:38 följande:
    Ring din bm i morgon då och fråga om du kan få komma och lyssna på hjärtat för att lugna din oro??

Jag var hos min BM igår och allt såg bra ut då med så jag är ju lite lugnare än innan. Men jag har förlorat 2. Barn tidigare så tror att det är därför som jag är orolig.
  • viseversa

Oj ja det förstår jag verkligen. Kan du inte fråga din bm om tätare kontroller under hela graviditeten just pga din oro? Beklagar att du förlorat barn sen innan.

• MalinGrahn
    viseversa skrev 2013-11-12 22:50:41 följande:
    Oj ja det förstår jag verkligen. Kan du inte fråga din bm om tätare kontroller under hela graviditeten just pga din oro? Beklagar att du förlorat barn sen innan.

Jag har redan ganska täta kontroller, går till henne varannan. Vecka. Har gjort det sen vecka 21 när jag var på inskrivningen. (fick reda på att jag var gravid väldigt sent)
  • JMariaK
    viseversa skrev 2013-11-12 22:27:02 följande:
    Instagram...LOVALOVISA

Det var roligt skrivet, efter ha läst här är jag inte så orolig. Väntar första, v 22 här.
    Bf 7/4-2014
Svar på tråden Oregelbunda foster rörelser