• skogsvitter

Tåliga vinterskor med SMAL passform???

Vår dotter är väldigt liten och smal, men har enormt långa fötter!
    De senaste åren har vi haft kuoma men det håller inte längre, de är helt enkelt för breda och kommer absolut inte funka nu när vi kommer behöva köpa ännu större skor denna vinter pga fotens längd. Hon är som sagt extremt smalfotad, finns det någon vänlig själ där ute som har koll på något märke som har smal passform men som ändå är rejäla vinterskor i bra kvalitet? De ska tåla ordentlig kyla!

Vore ytterst tacksam, själv har jag motsatt problem då jag själv har väldigt korta fötter

• Svar på tråden Tåliga vinterskor med SMAL passform???
  • Genuin

Vissa modeller av Viking och de flesta Superfit är för smala fötter

• skogsvitter

Hon behöver 29 eller kanske tom 30 nu om hon ska kunna ha lite utrymme i dem för tårna.

Ska kolla in superfit då, ingen aning om vad det är. Tål de sträng kyla och mycket snö? Har för mig att viking inte är så lämplig här i norr, passar bättre i snöslask längre söderut, men jag kan ha fel? Det är helt oviktigt om de är vattentäta, på vår och höst är det ändå gummistövlar som gäller. Men vintertid krävs skor som framförallt håller sig varma även när det är 20-30 minusgrader.

• Flickan och kråkan

Jag har fått tips om LUDDAN. De ska tydligen vara riktigt varma. Tillverkas i Jämtland. Filt- och skinnskor. Inget för väta, men kyla och snö. Jag har ingen aning om hur de är i passformen. 

• skogsvitter
    Flickan och kråkan skrev 2013-11-12 22:44:26 följande:
    Jag har fått tips om LUDDAN. De ska tydligen vara riktigt varma. Tillverkas i Jämtland. Filt- och skinnskor. Inget för väta, men kyla och snö. Jag har ingen aning om hur de är i passformen. 
    Åh tack, ska genast kolla upp! Gillar att de görs i närheten, så det kanske vore något
  • Lantani

Superfits skor är kanon, både vinterskor och vanliga :)

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Lantani

och smala i passformen glömde jag ju skriva.

Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden Tåliga vinterskor med SMAL passform???