• Aili

Kaxs skalbyxor, otroligt dåliga!

Hej!

Jag köpte i år skalbyxor från Kapp Ahl (Kaxs med 10 000 i vattenpelare) efter att ha läst i test att de fått toppbetyg. Dottern på 4,5 år har nu haft byxorna i 1,5 månad och det har redan nötts hål på insidan av benen. Någon annan som upplevt samma sak eller har jag råkat köpa ett "måndagsexemplar"?

Kan tillägga att dottern inte håller på och klättrar runt i någon större utsträckning utan hon står mest och leker med gegga. Det är alltså inget exremt slitage som byxorna utsätts för. Är geggan på förskolan månne frätande?

Jag ska givetvis reklamera byxorna men det vore intressant att höra era erfarenheter! 

• Svar på tråden Kaxs skalbyxor, otroligt dåliga!
  • Aili
    Mrs Moneybags skrev 2013-11-13 11:02:30 följande:
    Neeeej! Vad trist! Jag har precis beställt sådana... Buhu!

Hoppas de jag köpte var måndagsexemplar! Är så konstigt att det redan gått hål med tanke på det höga betyget i testet. Måste leta upp testet igen och kolla om jag läst fel!
  • FruTrött

Måste vara ett måndagsex!...alt. så är årets byxor sämre än vanligt. Min dotter är inne på andra hösten med sina nuvarande och de ser helt oanvända ut! Och hon är absolut inte stillsam utan både klättrar och hasar nedför skrovligt berg.

• Aileen Allannah

Det är nog ett måndagsexemplar du fått, jag har varit helnöjd med våra, det enda som är slitet är hällorna under foten, trots rumpåkning på berg och annat.

• jannej

Barnkläder är det värsta som finns att sälja

1 de ska vara vattentäta
    2 de ska andas bra
    3 de ska ha bra rivstyrka
    4 de ska vara bra mot nötning
    5 de ska vara snygga
    6 de ska vara smidiga
    7 de  ska vara varma

Nu kommer det orimliga, de får inte kosta ett jävla dugg tycker många

• Mellanmjölkens land

Vi köpte ett par i våras till vår nu 2,5åriga dotter. De har använts flitigt och det är bara fothällorna som gått sönder, resten ser knappt slitet ut. Trots att hon cyklat massor (fick balanscykel i 2årspresent) har jag inte sett nått slitage i grenen utan det enda är att tyget är aningen uppruggat i rumpan efter att hon rumphasat.

• nozpa

Köpte ett par tidigt i höstas. Hon använder dom dagligen på dagis och hemma. Och hon klättrar, cyklar, gungar osv. Dom är i nyskick. Det är de där banden under foten som ser lite slitna ut (inte så konstigt). Men byxorna ser nya ut i övrigt.
    Så du fick nog ett skitexemplar.. 

• Aili

Tack för er input! Låter onekligen som ett måndagsexemplar!

Svar på tråden Kaxs skalbyxor, otroligt dåliga!