• cremeburlee

SÅ OROLIG, har så ont i magen! är det normalt?

Jag testade mig igår och visade svagt +  sen mot natten testa jag igen och då var det ett starkare +
    Men har haft ont i magen till och från och nu på senaste timmen har jag haft jätte ont! Som mensvärk? Känns som om det börja blöda vilken sekund som helst? Verkligen svider mellan benen och bultar i livmodern. Jag har BIM imorgon. Snälla säg att detta är vanligt, blir så galen av orohet!! SkämsGråter

• Svar på tråden SÅ OROLIG, har så ont i magen! är det normalt?
  • Anonym (ee)

Så har jag haft nästan varje graviditet. Livmoden ska ju göra plats för en växande bebis, sålänge du inte har en massa blödningar med färskt blod är det säkert som det ska. 

• Anonym (anja)

Det är såklart olika från person till person. Jag hade mensvärk som vanligt någon dag innan beräknad mens. Jag hade även röda flytningar och trodde mensen skulle komma igång. Det gjorde den inte - jag var/är gravid. 

Så du behöver inte vara orolig. Det behöver inte betyda något dåligt alls. Du får avvakta och se =)
    Lycka till! 

• viseversa
    Anonym (ee) skrev 2013-11-13 10:18:12 följande:
    Så har jag haft nästan varje graviditet. Livmoden ska ju göra plats för en växande bebis, sålänge du inte har en massa blödningar med färskt blod är det säkert som det ska. 
    SÅ tidigt i graviditeten som v 3 har man inte ligamentssmärtor(när livmodern växer). Det är när livmodern börjar växa vilket den INTE gör när embriot bara är en halv mm långt. 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Maggis01

Jag har alltid haft mensvärk redan innan jag plussat och sedan haft det från och till graviditeten igenom. Brukar vara ett av mina första symtom. Både de graviditeter som tyvärr slutat i missfall och den som gav oss vår älskade dotter.

Hade så ont ibland att jag låg dubbelvikt. Var säker på missfall igen då, men det gick bra den gången. :)

Hoppas det går bra, men har du mycket ont fortsättningsvis så försök att få komma in och kolla upp det om några veckor.

• sofie123

Jag hade också mensvärk redan innan den beräknade mensen och har fortfarande det, är i v 6+4 idag.

• cremeburlee

Ok tjejer, jag ringde min läkare och hon bad mig komma in. Kollade upp mig och sa att allt ser normalt ut och hon kunde inte känna att något verkade fel. Hon sa också att det är vanligt då det vara växtvärk och allt förbereder sig för ett foster i magen. Så länge jag inte blöder så ska det inte vara något problem och ifall jag blöder så ska jag komma in direkt till henne. Har BIM imorgon så får hoppas att det håller sig och inte slutar med mensSkäms

Försöker verkligen glädja mig åt nyheten men så svårt.. och mannen är så Trög han typ fattar inte att jag är gravid på riktigt? Tar de tid att smälta in de eller vad är det som händer? Detta var planerat ju.

• cremeburlee
    sofie123 skrev 2013-11-13 11:34:22 följande:
    Jag hade också mensvärk redan innan den beräknade mensen och har fortfarande det, är i v 6+4 idag.
    Kollade du upp de hos läkaren? eller du bara avvaktar?
  • Anonym (:))
    cremeburlee skrev 2013-11-13 15:17:06 följande:
    Ok tjejer, jag ringde min läkare och hon bad mig komma in. Kollade upp mig och sa att allt ser normalt ut och hon kunde inte känna att något verkade fel. Hon sa också att det är vanligt då det vara växtvärk och allt förbereder sig för ett foster i magen. Så länge jag inte blöder så ska det inte vara något problem och ifall jag blöder så ska jag komma in direkt till henne. Har BIM imorgon så får hoppas att det håller sig och inte slutar med mensSkäms

Försöker verkligen glädja mig åt nyheten men så svårt.. och mannen är så Trög han typ fattar inte att jag är gravid på riktigt? Tar de tid att smälta in de eller vad är det som händer? Detta var planerat ju.
    Jag går in i vecka 19 i morgon och jag har fortfarande inte fattat att jag är gravid tror jag, och jag bär ändå på barnet :P
    Vårt är också planerat. 

Jag har haft molvärk sedan någon vecka efter plus, känner det nästan jämt. Tolkar det som att det händer massa där inne :)
  • Gecce

Jag väntar nu fjärde barnet och har haft mensvärk i början alla gångerna! Är nu i v 5+3 och har värk till och från.

Svar på tråden SÅ OROLIG, har så ont i magen! är det normalt?