• kick081

Sunwing Side East beach, någon?

I juni åker vi till Turkiet! CoolHar bokat 1 vecka på Sunwing Side East beach, ett ganska nytt hotell som såg fint ut. Är det någon som varit där och kan berätta lite? Tex så har jag lagt in om önskemål om rumsnummer, rum 1122, eller annat rum med poolutsikt på gaveln mot rutschkane-poolen. Men jag funderar på om det är bättre att ta terass? Nån som har nån åsikt om man ska välja terass eller balkong? Är ju för och nackdelar med båda. 

Störs man av trafiken utanför hotellet? Verkar som om en ganska stor väg går precis utanför...

Men som sagt, om någon varit där och vill berätta lite och svara på frågor så vore jag tacksam Skrattande 

• Svar på tråden Sunwing Side East beach, någon?
  • Aphjärnan

Vi var där i maj i år.
    Fräscht hotell, samma koncept som andra Sunwing om ni provat det innan?

Jag föredrar terrass.Vår dotter är 6 år och springer inte iväg. Hon kunde gå själv till Miniland och lekplatsen.

Stor trafikerad väg precis utanför men den stördes vi inte alls av. Lite livsfarligt att korsa den bara om man ska gå till stranden. Tag gratis-bussen istället så är det löst:)

Vi var helnöjda med semestern, fråga gärna mer om du vill. 
    Vi hade förresten all inclusive. Mycket att välja på och fräscht men det blir lite trist att sitta på samma ställe hela tiden. Vägdes dock upp av all lugn & ro vi fick när tjejen sprang iväg på underhållningen för barnen som var toppen.
     Trevlig & hjälpsam personal
     Goa slush och drinkar:)

• greywolf

Hej! Nu har även vi bokat till sunwing side east beach i sommar och jag vill gärna veta om du vill svara på några frågor. Var det alltså så att man kan gå till poolen via terrassen? Hade den ingen inhägnad? Vår dotter kommer vara 4 år då och hon springer inte iväg så det gör inget om det är öppet men bra att veta hur terrassen ser ut så att säga :) Minns du ifall maten var märkt med allergiinformation, typ laktos, gluten osv? Var det samma mat i buffen varje dag eller nya rätter? Antar att all inclusive var endast buffe? Kunde ni bada i havet eller är det alldeles för vågigt för små barn? Tack på förhand!

Aphjärnan skrev 2013-11-16 21:54:37 följande:
    Vi var där i maj i år. Fräscht hotell, samma koncept som andra Sunwing om ni provat det innan? Jag föredrar terrass.Vår dotter är 6 år och springer inte iväg. Hon kunde gå själv till Miniland och lekplatsen. Stor trafikerad väg precis utanför men den stördes vi inte alls av. Lite livsfarligt att korsa den bara om man ska gå till stranden. Tag gratis-bussen istället så är det löst:) Vi var helnöjda med semestern, fråga gärna mer om du vill.  Vi hade förresten all inclusive. Mycket att välja på och fräscht men det blir lite trist att sitta på samma ställe hela tiden. Vägdes dock upp av all lugn & ro vi fick när tjejen sprang iväg på underhållningen för barnen som var toppen.  Trevlig & hjälpsam personal  Goa slush och drinkar:)  

• Paige80

Hej!

Vi var där i oktober 2013 och stortrivdes! Har två barn, som då var 3,5 samt 8 månader. Vi bodde på vån 1 med utsikt mot Miniland. Jag hade nog inte velat bo på vån1 precis vid rutschkanan, för det kunde bli ganska livligt där och stänka mycket. Jag tyckte också generellt att terrasserna låg ganska nära där man gick förbi poolerna, jag hade hellre valt balkong, men det beror ju på hur man är som person.
    Vi var bara ner till stranden en gång, eftersom vägen dit var så knögglig att det kändes som att vagnen skulle skaka sönder. Men det var en stor fin strand och varmare i vattnet än i poolen (i oktober). Ganska vågigt då så vi badade inte, men vet inte hur det är på sommaren.
    Vi åt bara frukost i buffématsalen ett par gången, utbudet var fantastiskt, men med små barn så tyckte vi att det var lugnare att äta på balkongen. Vi åt ofta lunch på Mehmets (motsvarande La tasca) och det var supertrevligt! Jättegod mat, bra priser och väldigt gullig personal. Överhuvudtaget var all personal på hotellet väldigt gulliga och barnvänliga. Miniland var jättefint och vår treåring var med i barnklubben flera gånger.
    Det finns inte direkt något utanför hotellet, men med små barn var vi fullt sysselsatta på hotellområdet hela veckan
    Ha en underbar semester!

• Paige80
    greywolf skrev 2014-03-12 09:48:03 följande:
    Hej! Nu har även vi bokat till sunwing side east beach i sommar och jag vill gärna veta om du vill svara på några frågor. Var det alltså så att man kan gå till poolen via terrassen? Hade den ingen inhägnad? Vår dotter kommer vara 4 år då och hon springer inte iväg så det gör inget om det är öppet men bra att veta hur terrassen ser ut så att säga :) Minns du ifall maten var märkt med allergiinformation, typ laktos, gluten osv? Var det samma mat i buffen varje dag eller nya rätter? Antar att all inclusive var endast buffe? Kunde ni bada i havet eller är det alldeles för vågigt för små barn? Tack på förhand!
    Jag har för mig att det iaf på barnbuffén var utmärkt vad alla rätter innehåll/var lämpliga för. Stora buffén åt vi aldrig av, men det kan du säkert mejla Ving och fråga. De brukar vara jätteduktiga på att svara.
  • Sthlm81

Hej,

ni kommer att få en jättebra semester där. Standarden på rummen bra och det finns inga dåliga rum (vi reste ett ganska stort sällskap och bodde i alla möjliga typer av rum). Allt känns visserligen lite som IKEA. Särskilt matsalen. Men när man reser med barn så är det ganska skönt på nåt sätt. Jag tror inte att ni kommer att störas av vägen utanför. Ingen i vårt sällskap gjorde det.

Hur gamla barn har ni? Är de rymningsbenägna? Terrassdörrarna är ganska lätta att öppna. Vår kille som snart är 3 år öppnade trots att det vår låst. Men vi bodde i Happy Baby-rum och de har staket  för terrassen.

Nästa gång vi åker dit kommer vi antagligen att välja ett av rummen med terrass mot rutschbane-poolen, eller ett rum med terrass mot någon av de två identiska lekparkerna. Hur skönt som helst att bara kunna gå ut och in som man vill. Dessutom är den poolen ganska lugn förutom de timmar som rutschbanan är öppen. Men det beror på hur mycket extra de rummen kostar, alla rum är som sagt bra.

Trevlig resa!

• Sthlm81

Det var förresten bra allergiinfo på det mesta. Och när det inte var gick det bra att fråga. Det enda som de hade svårt att svara på var när man frågade om brödet innehöll mjölkprotein och/eller ägg..

• Sthlm81
    greywolf skrev 2014-03-12 09:48:03 följande:

Inte alla terrasser mot pool hade inhängnad. Jag tror faktiskt bara att det var Happy Baby och Lollo & Bernie-rummen som var inhängnade. Det går alldeles utmärkt att rymma ifrån de flesta rum med terrass alltså Glad

Buffén hade olika tema med nya rätter varje dag. För barnen var det dock väldigt snarlik mat alla dagar.

Om man tar all-inclusive kan man säga till om att man inte vill äta i bufférestaurangen och istället få värdecheck att använda på någon av de andra restaurangerna. Tror att det var 20 TL/pers för lunch och 30 TL/pers för middag. Det täcker inte riktigt vad det kostade på de andra restaurangerna, men en bra bit på väg. Barnen äter gratis på de andra restaurangerna i sällskap med betalande vuxen.

Havet gick jättebra för barn att bada i tre av sex dagar. De andra dagarna var det lite för mycket vågor längst in vid stranden. Så det beror nog på när man åker och vilken tur man har. Jättefin sand att gräva i var det i alla fall, och det är det inte på alla ställen i Side..
  • Sara83

En gammal tråd, men vi funderar på att boka detta hotell för semester med en 2,5-åring. Jag undrar också över det här med vägen utanför. På bilder ser det ut som att vägen går bara några meter utanför poolområdet, och att det bara är några glesa träd mellan. Störst man verkligen inte av trafiken? Ni som skrivit här verkar inte ha gjort det, men jag tar gärna emot fler åsikter. :) Finns det några rum där man kan tänkas störas av trafik på natten eller är de bra ljudisolerade?

Vi funderar också på att boka en Lollo & Bernie suite, någon som har erfarenhet av det? :)

Svar på tråden Sunwing Side East beach, någon?