Svårt bli gravid pga amningen?
Jag ammar fortfarande mitt barn som nu är 1,5 år. På kvällen efter jobbet, på natten när han vill och ev på morgonen när vi vaknar. På natten kan det bli ganska mycket, det är som att han vill ha bröstet för att komma till ro o somna igen när han vaknar till, och ibland vill han sitta fast jättelång tid.
Nu är det så att vi vill ha ett barn till. Vi har försökt sen midsommar men inget har hänt. Kanske inte nåt konstigt för det tar ju tid för många, men ändå börjar vi fundera...kan det bero på amningen? Jag har haft regelbunden mens sen februari och jag vet att jag har ägglossning (går på ultraljud 2ggr/år) och jag har använt stickor plus att jag får som håll när äl infaller. Kan amningen göra så ett befruktat ägg inte kan fästa, att slemhinnan påverkas på nåt sätt?
Känns tråkigt att lägga ner amningen, som sonen älskar och jag tycker är mysig, "bara" för att det ev hjälper att skaffa ett barn till, men samtidigt...vi vill ha ett till, och vi vill inte ha för långt emellan. Det är liksom två fina saker som står mot varandra, jättesvårt.
Så. Nån som har lite råd?