• bobodoll

ingen befruktning vid äggplock

någon mer som ej fått befruktade ägg efter äggplock?ska göra om hela proceduren igen med spray och gonal f.behöver diskutera med någon i samma situation. kram på er där ute!

• Svar på tråden ingen befruktning vid äggplock
  • AnnaK

Åhh, neej vad tråkigt

Är såå ledsen för din skull...

kramar

• Sanna73

Vid min första IVF hände det. De plockade ut 11 ägg, men inget blev befruktat. De kunde inte svara på varför men menade att det var osanolikt att det skulle hända även nästa gång. Jag och min man blev ganska knäckta, men beslöt oss att försöka igen så fort som möjligt. Andra IVF så bestämde vi att göra korta metoden samt ICSI på hälften av äggen, för säkerhets skull. Blev bara fyra ägg utplockade den gången, så vi gjorde ICSI på alla. Var extremt oroliga att inga skulle ta sig denna gången heller, men kliniken lovade ringa dagen efter så vi inte behövde vänta så länge med att veta hur det gick. Två ägg blev befruktade. Ett frös vi ner och ett fick vi tillbaka. Är nu gravid i vecka 16 och förhoppningsvis föds vårt första barn i slutet av juli.

Att inga ägg blev befruktade första gången behöver inte betyda något inför nästa gång. Men besvikelsen och oron inför nästa gång är nog svår att skaka av sig.

Lycka till. Hoppas nästa gång blir jackpott.

• Lilla molnet

Jeps. Jag har. Har varit igenom alla möjliga metoder och maxdos Gonal F, men har aldrig lyckats få befruktade ägg. Dom har alltid varit omogna. Vår klinik rekommenderade ÄD istället. Om du vill veta fler detaljer kan du besöka mitt krypin.

Fast du behöver ju inte ha sån otur. Som Sanna73 skriver kan det gå bättre nästa gång.

Håller tummarna!

• Puff Mummy

Jepp, har en liknande historia bakom oss som Sanna73. Med ICSI gick det vägen och nu är jag gravid i v. 24.

Lycka till!! Och beklagar verkligen. Det är vidrigt att gå igenom hela processen utan att få göra ET, jag vet.

Kram

• Tilde

Här är en till!

Vårt första ET uteblev då mina ägg ej blev befruktade. Det var en hemsk upplevelse!
    Iallafall gick det bättre nästa gång då 13 av 21 ägg blev befruktade med ICSI, 1 fick jag tillbaka och 11 in i frysen.

Vad det berodde på kunde läkarna inte svara på men visst blir man lite fundersam om detta skulle vara "orsaken" till vår oförklarliga barnlöshet?
    Behandlingen därefter var otroligt jobbig när man oroade sig för utgången men som alla andra jobbiga situationer i denna karusell så lyckas man ta sig igenom! Vi klarar ju så mkt mer än vad vi tror!!

Kram fr Tilde ♥

Svar på tråden ingen befruktning vid äggplock