Orka skrev 2017-11-13 22:16:10 följande:
Det där med 0 chans till att bli gravid på egen hand tror jag stämmer på vissa infertilitetsproblem men långtifrån alla. Jag gillar inte när folk kommer dragande med solskenshistorier om spontangraviditeter efter att de har blivit förklarade helt infertila. Mer som en information har det hänt mer än en gång att läkarna har fel. Jag vet till och med ett par som fick barn via ivf och som trodde de kunde skippa preventivmedel sen för läkaren hade sagt att de hade noll chans på egen hand. Så blev de oplanerat och ofrivilligt gravida igen kort efter. Så det kan vara riktigt dumt att säga så till en patient.
I vilket fall. Har du provat med dyrt digitalt test typ cleatblue? Jag hade problem med billiga tester som visade helt negativt när jag var gravid efter ivf. Gick bättre med digitalt.
Ja det är väldigt dumt av läkare att säga det inte finns någon chans. Också hört om de som blivit gravida trots att då läkarn hade sagt de inte kommer bli gravida på egen hand..
Jag provade clearblue (dock inte morgonurin) tyckte mig så skymten av ett svagt svagt plus, men man har ju hört så mycket om spökstreck.. Ska köpa ett digitalt senare idag och prova imorgon bitti. Men vill inte ha för stora förhoppningar ändå. Har inga symtom alls, förutom att mensen inte dykt upp då. Usch så jobbigt detta är. Är jag inte gravid är jag rädd min mens bara slutat fungera, 8 dagar sen nu !!