• pionflickan

Ullared eller inte Ullared, det är frågan.

Jag klurar på om jag ska åka till Ullared för att julhandla eller inte. Jag har ca 30 mil dit. Alternativet är att åka till en större stad 9 mil från mig där det finns köpcentrum och Ikea. Kan ni hjälpa mig att bestämma mig? :P Det jag vet att jag behöver är julklappar till 15 personer och sambon ska ha julklappar till sina fyra syskonbarn. Jag behöver en matvåg och plastbyttor med lock för förvaring av djurgodis och dylikt. Jag behöver också täcken till hundar och nya reflexer. OM jag åker till Ullared så vet jag att jag kommer passa på att kolla efter nå tjockare tröjor som jag skulle behöva, det är ju så billigt där. Jag vet även att jag skulle kolla över julpynt då jag gärna vill ha mer till hemmet och köpa en massa gott julgodis till i år, en jul utan massa godis är ingen riktig jul. ;) I den andra större staden finns som sagt köpcentrum med tex Lagerhaus, Nille och Clas Ohlson mm samt Ikea. Där skulle nog inte klädköp stå så högt på listan men kanske julpynt på Ikea isf. Jag tycker om att åka till Ullared, förr åkte jag ofta dit för att julhandla och det är skönt att ha allt under ett och samma tak. Jag vet dock inte om det kommer vara värt det i år, pengamässigt bland annat med tanke på resan dit. Äta mat kommer jag göra hur som helst så det kan man inte räkna med i jämförelsen. ;) Hjälp mig nu folket, vad tycker ni att jag ska göra? Om det blir Ullared, vilken dag är bäst att åka? Innan löning, efter löning eller på löningsdag? Veckodag eller under helgen? Snarast möjligen eller så nära jul man kan komma?

• Svar på tråden Ullared eller inte Ullared, det är frågan.
  • aleakim

Det låter ju som att du har planer på att handla ganska mycket så om ni har en någorlunda snål bil så är det ju absolut värt att åka dit. Jag hade drygt 25 mil till Ullared innan jag flyttade, har 17 nu tror jag, men det var alltid värt att åka dit. Brukar bunkra upp med sånt man ändå måste köpa. En sak som är bra dock är ju att ha koll på priserna i vanliga affärer så att man inte köper på sig massor och inte sparar ett öre, för allt är inte billigare. 

På deras hemsida brukar de skriva om vilka dagar som är bäst att åka på, löningsdag är nog ingen idé att åka alls dock. 

Jag tycker att du ska åka, ta med dig en kompis och gör en heldag av det :) 

Svar på tråden Ullared eller inte Ullared, det är frågan.