• pluvdo

Du är på väg mot kassorna med din varufyllda korg...

... och suckar högt när du inser att bara en kassa är öppen och kön är jääättelång. Men så hör du att den i kassan säger till dem i kön att en är på väg för att öppna kassan bredvid. Vad gör du?

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-14 22:31
    Ifall ni ser till att aldrig hamna i den situationen så tänk er ändå in i situationen.

Ni som står kvar i kön, är det alltså främst för att ni inte tror att det kommer gå snabbare att skynda över till den andra? Är det ingen som låter bli att tränga sig för att det är osjyst att trängas?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du är på väg mot kassorna med din varufyllda korg...
  • Londonmamman

Jag skyndar mig till kassan och skäms inte för det.

• LillGris
    Aniiee skrev 2013-11-14 19:29:14 följande:
    Jag tar snabbkassorna........

Lyx! I vår mataffär finns inga såna, däremot har vi förärats en kassörska vi kallar Captain Slow...
  • LillGris

Och som svar på ts står jag kvar i den gamla kön, går nästan alltid snabbast tillslut

• Gizmo

Står kvar, ingen idé att stressa till den nyöppnade kassan, då alla skyndar sig dit!

• Aniiee
    LillGris skrev 2013-11-14 19:32:17 följande:

Lyx! I vår mataffär finns inga såna, däremot har vi förärats en kassörska vi kallar Captain Slow...
    Finns en i varje affär.... och en Häxan Surtant... 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Grande Rock

Annat; jag handlar på udda tider för att slippa trängas och köa

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • pluvdo
    Aniiee skrev 2013-11-14 19:29:14 följande:
    Jag tar snabbkassorna........
    I denna butiken finns inga snabbkassor.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Aniiee
    pluvdo skrev 2013-11-14 22:29:56 följande:
    I denna butiken finns inga snabbkassor.
    Nej, jag förstod det. Jag röstade på första alt...
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • MLB

Staller mig i kon som finns och ser pa medan majoriteten av dom som star framfor mig skyndar till den nyoppnade kassan och tavlar om att komma forst.

• LuckyLips

Handlar tidigt, det är mest pensionärer då och de är inte så snabba . Näe, men jag använder mig av självscanning för att slippa stå i kö.

• giftgrodan

Jag ser inget etiskt problem alls i att ta den nya kassan. Att armbåga sig och tränga sig fram för att komma dit skulle jag däremot inte göra.

• Trilllana

Jag väntar på att kassan öppnas och kön delats upp. Jag kan ju inte vara helt säker på vilken kassa de kommer öppna förrän det är klart. Känns lite dumt att ställa sig i en kassa som aldrig kommer öppna.

• Dina08

Kastar mig fram, men kommer alltid bakom några ännu fräckare rackare.

• Monchichier
    pluvdo skrev 2013-11-14 16:37:45 följande:
    Två gånger under en väldigt kort tid så har jag varit i affären och stått i en lååång kö när ytterligare en kassa öppnats. Och har då sett hur personer som just kom fram till kassorna rusar fram och börjar lassa upp sina varor redan innan kassörskan kommit trots att det precis bredvid är en kö med kanske 20-30 pers som redan köat ett tag. Däribland, vid det ena tillfället, ett äldre par som hade köat jääättelänge och knappt kunde stå. De var just på väg att halta sig över till kassan som skulle öppnas när den där killen smet före.

Jag tycker sådant är skitfult och respektlöst gjort och det förvånar mig att nästan 50% av dem som röstat här tycker att det är okej att göra så. En fråga till er som tycker det: Varför anser ni att er tid är viktigare än alla andras? Varför tycker ni att ni skall få gå före alla andra som redan köat i fem-tio minuter bara för att ni råkar komma gående just då när en ny kassa skall öppnas?
    Köande är för mesar, rutinärer, svenskar och för dem som inte kan tänka utanför boxen.
    Förste man till kvarn får mala, så är det precis överallt. 
  • Wittra

Varför skulle jag vänta på att tant Agda ska hasa sig före mig till en nyöppnad kassa?? Ny kassa = ny kö. Eller skulle man införa något system som liksom säger att 5 pers ur den långa kön ska förflyttas till nyöppnad kassa och dessa 5 pers måste stå i exakt den ordningen som de gjorde i långa kön? Ja...det blir säkert ett uppskattat inslag.

Om min tid är viktigare än andras? I vissa fall ja.....ibland har jag ont om tid och behöver fort framåt i en kassa. I andra fall inte. Men jag avskyr att köa och tror mig inte vara ensam om detta.....

• pluvdo
    Wittra skrev 2013-11-15 16:39:22 följande:
    Varför skulle jag vänta på att tant Agda ska hasa sig före mig till en nyöppnad kassa?? Ny kassa = ny kö. Eller skulle man införa något system som liksom säger att 5 pers ur den långa kön ska förflyttas till nyöppnad kassa och dessa 5 pers måste stå i exakt den ordningen som de gjorde i långa kön? Ja...det blir säkert ett uppskattat inslag.
    Om min tid är viktigare än andras? I vissa fall ja.....ibland har jag ont om tid och behöver fort framåt i en kassa. I andra fall inte. Men jag avskyr att köa och tror mig inte vara ensam om detta.....
    Ifall det är en mindre affär och kassan som öppnas är mittemot den andra så att man i princip skulle kunna ha en gemensam kö till kassorna så är det väl ändå lite fult att inte låta tant Agda, som redan stått och köat i tio minuter, ha företräde till den nya kön typ en meter bort?

Ifall det handlar om en stor affär där kassan som öppnas ligger flera kassor bort så är det en annan sak.
  • Unis

När en ny kassa öppnas rusar alla dit så det betyder att jag blir nästan först i kön eftersom jag står kvar. Varför denna stress?

Svar på tråden Du är på väg mot kassorna med din varufyllda korg...