• amaandha

    Namn till hingst från Disney filmer

    Behöver lite hjälp!
    Ska döpa min nykomling och eftersom att mamman hans heter Odette efter prinsessan i Svanprinsessan vill jag att han ska då ett namn efter en figur ur Disneys filmer.
    Har ni något bra, lätt, namn men gärna dubbelnamn..?

    Han är brun och har stjärn i pannan.

  • Svar på tråden Namn till hingst från Disney filmer
  • 5by5

    Seigfried? Eller Rothbart? Är ju inte disney utan svansjön... Som inte är disney (förstår inte kopplingen)

  • Tia F

    Cleo från Pinocchio
    Jack från Askungen.
    John Darling från Peter Pan
    Mr Smee från Peter Pan
    Patch från Pongo och de 101 Dalmatinerna
    Roquefort från Atistocats

    Det är namn jag tycker skulle kunna passa rätt bra på en häst.

  • Lillaskrutt

    Jag hade en häst som hette odette:)!! En conomara(?).... När jag var liten gillade jag filmen black beauty! Nu är han ju inte svart, så beauty kanske....?

  • sötare
    5by5 skrev 2013-11-15 10:00:00 följande:
    Seigfried? Eller Rothbart? Är ju inte disney utan svansjön... Som inte är disney (förstår inte kopplingen)
    har för mig att svanprisessan är disneys svar på svansjön och där har du kopplingen till disney :) 
  • amaandha
    Maria 434 skrev 2013-11-15 10:48:01 följande:

    Helt riktigt
    Nä det är visserligen inte en Disney film men den är regisserad utav Richard Rich som regisserat/producerat filmer på Disneys förlag. Nu är det ju skitsamma om just Svanprinsessan är Disney eller inte, jag ville ha hjälp med Disneynamn bara till just min häst. Och TACK för alla som hjälper. Fortsätt boosta ;)
  • amaandha
    Lillaskrutt skrev 2013-11-15 10:06:51 följande:

    Jag hade en häst som hette odette:)!! En conomara(?).... När jag var liten gillade jag filmen black beauty! Nu är han ju inte svart, så beauty kanske....?


    Nej det här är en varmblodsmamma :)
Svar på tråden Namn till hingst från Disney filmer