• Anonym (Snälla, inte igen!)

Mycket blod och slem, kan jag ändå fortfarande vara gravid?

Jag är i 6+3 och helt plötsligt idag så fick jag en brun flytning som utvecklade sig till rätt mycket blod och slem samt smärta. Var till Gyn och där såg de en pågående graviditet, men i vecka 5 (inget hjärta som slog) och stängd tapp så de tog blodprov för kolla mitt hcg och så ska jag tillbaka dit på måndag, är det en normal graviditet så har hcg:t fördubblats, är det något fel så står det på ungefär samma... Någon som varit med om att blöda kraftigt och ha ont men att det ändå gått vägen?

• Svar på tråden Mycket blod och slem, kan jag ändå fortfarande vara gravid?
  • Anonym (Mickis)

Jag fick en kraftig blödning i vecka 8 allt så bra ut sedan fick jag ännu en i vecka 11 och i vecka 14, är nu i vecka 34 och har haft lite små blödningar sedan vecka 20. Läkarna säger att det är pågrund av att mina slemhinnor är väldigt sköra

Hade du ont också? =/ Jag har kraftig mensvärk och lite elaka stickningar på ena sidan..

• Anonym (Mickis)

Jag hade riktigt mensvärk och stickningar upp i ryggen

Jag har som mens och kraftig mensvärk. Jaja de visar sig på måndag om det är bebis kvar eller inte =/

• Anonym (Mickis)

håller tummarna för dig!

Tack! Smärtan har nästan försvunnit helt och blodflödet har minskat. Så drygt att behöva vänta ända till på måndag innan jag får veta...

• Anonym (samma sits)

Usch så himla jobbigt att vänta. Jag har exakt samma och är i samma sits som du (men bara 6+1 idag) .

Jag får min dom imorgon också (VUL) men är i mitt fall väldigt missmodig då jag känner i hela kroppen att det är kört. Hoppas dock på glädjebesked för dig imorgon.

Jag tror också att det är kört =/ Men jag kommer kräva ett vul oavsett vad blodprovet visar. Om det är missfall vill jag att de ska kolla så allt kommit ut, och är det inte missfall vill jag att de kollar så allt set bra ut.

• Anonym (samma sits)

så tråkigt tyvärr är vi ju inte ensamma men just detta är en erfarenhet jag gärna sluppit uppleva.

Bra att du kollar upp -det vill jag med göra och är så glad över att jag bor i ett landsting där de tar oron på allvar. När jag ringde SÖS så sa de "vi kan ju ingenting göra så här tidigt om något hänt men för din skull är det bra om du kommer in och kollar upp det med VUL".

Så bra! Det gillas! =) Det här är min andra gång och det känns så orättvist =( Vetisjutton om jag vågar försöka mer.. Är glad över min son och skulle det inte bli fler så är det så!

• Anonym (samma sits)

naturen är fan inte rättvis. Jag är dock så tacksam över att detta hände nu när jag redan har ett barn och inte första graviditeten och är glad att du också ha barn innan.

Man kan liksom aldrig vara lika ledsen när man har en liten som kommer och säger "gråt inte mamma ****** är här!" (inte för att han förstår varför jag är ledsen såklart).

Jag kommer nog försöka igen, men går det inte så går det inte men jag ger nog inte upp riktigt än iaf. 

Vi fick ett MA med vårt första barn i vecka 14, sen en son och nu MF...

• Anonym (samma sits)
    Anonym (Snälla, inte igen!) skrev 2013-11-17 14:07:34 följande:
    Vi fick ett MA med vårt första barn i vecka 14, sen en son och nu MF...
    åh så himla tragiskt med MA så sent jag skäms nästan som är så ledsen då jag ju bara vetat om denna graviditet i 2 veckor -det går inte att jämföra med så sent som v 14.  Men dina odds talar ju då för att det borde gå bra för dig nästa gång (varannan gång sorg varannan lycka) så jag önskar dig allt väl och att vi båda snart sitter här med magarna i vädret och gnäller över svullna fötter...
Svar på tråden Mycket blod och slem, kan jag ändå fortfarande vara gravid?