• Erfdgt

Crescent classic, någon som har en sådan?

Är det någon som har en Crescent Classic, och då tänker jag främst på den från 2013, och kan lämna en liten recension?

Vad är bra och mindre bra, eller inte bra alls, med vagnen? Är ni nöjda med ert köp?

• Svar på tråden Crescent classic, någon som har en sådan?
  • Jimman

Har en -10 o varit supernöjd , nu används den dock inte mera o står i källaren sen ett tag

• Erfdgt
    Jimman skrev 2013-11-15 23:18:31 följande:
    Har en -10 o varit supernöjd , nu används den dock inte mera o står i källaren sen ett tag
    Har den samma fuktioner som den från -13? Jag vet inget om dom tidigare modellerna eller vad man ska säga. Har ni upplevt den som lätt? Enkel att packa i bilen? Rymlig? Stabil?
  • Jimman

Ja den är lätt o smidigt tycker vi

• Dr to be

Vi bytte vår emmaljunga city gross mot en crescent classic när dottern var 15 mån. Anledningen- det vändbara handtaget. Värt allt Dessutom är den lättrullad och har hög markfri gång

• Erfdgt

Ja, anledningen till vi överhuvudtaget kikade på den här vagnen var det vändbara handtaget. Till första barnet hade vi en Emmaljunga Cerox, som också har vändbart handtag, och tyckte det var väldigt praktiskt :)

• Dr to be

Det enda negativa är att den ibland knarrar och kan vara tungstyrd i fullt liggläge med barnet vänt mot sig och barnet är äldre/tyngre. Men det är sådant som man definitivt kan leva med. Vi har en -12.

• Erfdgt

Okej, ja sådan var Cerox också, men vi tyckte ändå att fördelarna övervägde nackdelarna :)

• Dr to be

Vad det gäller rymlighet så vet jag inte riktigt, dottern på 80 cm och 11kg får iaf plats i vinteråkpåse utan problem. Vagnen tar plats i bil men inte mer än en andra "svenssonvagnar" ex Emmaljunga. Jag tycker att den är lätt att fälla ihop. Vilken färg har ni kikat på? Vi har en beige. Jag tycker att den ljusa färgen piffar upp tillvaron

• Erfdgt

Ceroxen var ju bra på så sätt, att den har extra lång sittdel, så barnet ryms ju länge i den vagnen. Vilket var bra för oss, då vi har en dotter som hade behovet av att kunna sitta länge i vagnen. Numera är hon dock 7år och har rullstol delvis istället :) Vi räknar dock inte med att syskonet ska ha samma behov av vagn lika länge.

Och hur vi än gör, så måste vi rymma vagn, hundbur och rullstol i bilen ibland och det går inte att komma ifrån att alla vagnar är mer eller mindre samma storlek ihopfällda. Har dock, enbart efter att ha jämfört mått online, sett att Crescent inte hör till dom största ändå :)

Vi har kikat på den som är röd och svart, maken och dottern gillar den. Jag är inte lika stormförtjust, men jag är inte villig att betala flera tusenlappar mer för en vagn i en annan färg :P

• Dr to be
    Erfdgt skrev 2013-11-18 14:58:08 följande:
    Ceroxen var ju bra på så sätt, att den har extra lång sittdel, så barnet ryms ju länge i den vagnen. Vilket var bra för oss, då vi har en dotter som hade behovet av att kunna sitta länge i vagnen. Numera är hon dock 7år och har rullstol delvis istället :) Vi räknar dock inte med att syskonet ska ha samma behov av vagn lika länge. Och hur vi än gör, så måste vi rymma vagn, hundbur och rullstol i bilen ibland och det går inte att komma ifrån att alla vagnar är mer eller mindre samma storlek ihopfällda. Har dock, enbart efter att ha jämfört mått online, sett att Crescent inte hör till dom största ändå :) Vi har kikat på den som är röd och svart, maken och dottern gillar den. Jag är inte lika stormförtjust, men jag är inte villig att betala flera tusenlappar mer för en vagn i en annan färg :P

Den beiga är billigast den blir väl lättast smutsig antar jag. Men jag gilar den Den tar inte mer plats än en Emmaljunga. Sen beror ju allt på utrymmet i bilen oxå.
  • Erfdgt

Jasså, har bara hittat den svarta och röda till bra pris. Modellen från 2012 för 3995kr och från 2013 för 4995kr. Alla andra färger verkar vara dyrare.

Nåja, svart är ju iaf inte så jättesmutsgrant, så den funkar nog :)

• momomo

Har en från 2011.

Gillar att köra vagnen, men den är tung att lasta i och ur bilen... Inget nöje med risig rygg men andra kombivagnar är väl ungefär lika tunga.
    Uppskattar att handtaget är vändbart så man kan vända under färd om solen kommer från fel håll eller barnet plötsligt bestämmer för att sitta framåt.
    Sonen på 2 år, 15 kg och 90 cm börjar vara för stor för vagnen. Han kan inte ligga rak längre och tyngdpunkten hamnar långt fram så att den blir svårstyrd - men med barn som är mindre i till växten så räcker den nog klart längre.
    Bra med en lätt babylift när bebis är liten.

Vi har bytt ut sufflettleden till 2012 års modell, och då håller sig suffletten uppe. 

• Limhe

Beställde precis en crescent classic i denim black =) blivade storasyster fick plats hyfsat fortfarande men hon är ju 98 cm och snart 3 år haha =) Så att den är rymlig tvekar jag inte på =)

Vet att den vagnen haft ett dåligt rykte mellan 2008-2010 men nu är den precis lika bra som alla andra vagnar tex emmaljunga. Vi köpte den för 4595:- och det är ju hälften av vad en emmaljunga kostar med lift så det kändes som ett jättebra pris =)

• Limhe
    Dr to be skrev 2013-11-16 16:51:09 följande:
    Det enda negativa är att den ibland knarrar och kan vara tungstyrd i fullt liggläge med barnet vänt mot sig och barnet är äldre/tyngre. Men det är sådant som man definitivt kan leva med. Vi har en -12.
    tycker alla vagnar blir tunga i liggläge =) Och mot knarret så funkar silikonspray eller universalfett beroende på vart knarret sitter. De rekomenderar ju att man ska smörja vagnarna regelbundet för att dom ska hålla längre =)
Svar på tråden Crescent classic, någon som har en sådan?