• lovely89

Minskad rörelse i magen vecka 17+ ??

Jag har känt bebisen sen vecka 15 då var de mest lite pirr och rörelser.. Veckan efter kände man rejält bebisen sparka och röra sig tillomed utanpå magen.. 
    Sen nu när jag fick in i vecka 17+0 i onsdags så känner jag den röra på sig ibland kanske 1-2 ggr per dag om ens det ibland.. Inte alls så starkt som tidigare..  
    Normalt att känna varje dag i 2 vecko och sen knappt inget ?? 

• Svar på tråden Minskad rörelse i magen vecka 17+ ??
  • lizafredriksson

Det är helt normalt. Den lille har så mycket att röra sej på än och kan ligga tex med benen inåt mått din rygg och då känner du inte när det sparkar.

Man ska väll känna dom regelbundet från vecka 24 har jag för mej,

Jag är gravid för tredje gången och började känna redan i vecka 12 den här gången och vissa dagar var det helt stilla , visst jag vet att man blir orolig. Tror du kan vara lugn.

Nu i vecka 26 och det är full rulle där inne men vissa dagar kan det vara mycket lugnare som om bebisen har lite villa där inne :)        

• LillGris

Den är så liten än så det räcker att den flyttar sig lite så känner man den inte lika mycket (eller alls). Det är senare man ska ha koll, många känner inte ens sparkar i v17 :)

• Lins85
    lovely89 skrev 2013-11-16 18:21:48 följande:
    Jag har känt bebisen sen vecka 15 då var de mest lite pirr och rörelser.. Veckan efter kände man rejält bebisen sparka och röra sig tillomed utanpå magen.. 
    Sen nu när jag fick in i vecka 17+0 i onsdags så känner jag den röra på sig ibland kanske 1-2 ggr per dag om ens det ibland.. Inte alls så starkt som tidigare..  
    Normalt att känna varje dag i 2 vecko och sen knappt inget ?? 
    Samma här, har också funderat på detta! 
Svar på tråden Minskad rörelse i magen vecka 17+ ??