• Anonym (Fit)

Göra abort tills man är gravid med tvillingar för att minska fysiska åkommor?

Om man önskar ha fler än ett barn, men är väldigt rädd om sitt yttre, vill behålla min platta mage, vad tror ni då om att låta min kille göra mig gravid tills det att jag blir gravid med tvillingar? De graviditeter där jag inte blir satt med tvillingar gör man abort på.

Det är väl en riktigt bra vinst-vinst situation. Då slår jag två flugor i en smäll, så att säga.

• Svar på tråden Göra abort tills man är gravid med tvillingar för att minska fysiska åkommor?
  • The Doctor

Det naturliga urvalet har uppenbarligen satts ur spel å det grövsta. Ja. Gör gärna abort, för dina gener bör onekligen inte föras vidare.

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Anonym (UNDERBART!)
    Anonym (Fit) skrev 2013-11-16 22:18:13 följande:
    Om man önskar ha fler än ett barn, men är väldigt rädd om sitt yttre, vill behålla min platta mage, vad tror ni då om att låta min kille göra mig gravid tills det att jag blir gravid med tvillingar? De graviditeter där jag inte blir satt med tvillingar gör man abort på.

Det är väl en riktigt bra vinst-vinst situation. Då slår jag två flugor i en smäll, så att säga.
    Vilken bra idé. Du skulle nästan ta patent på den metoden att få tvillingar.

Jag gissar att du läst på om risker med aborter? För det antalet du lät behöva göra kan aldrig vara bra för kroppen.

Jag kan inte låta bli att undra hur du tror att en tvillingmage skulle vara mindre än en vanlig gravidmage med bara ett foster i.

• puss

Jättebra idé. Gör det du. Så klart är det lättare att träna bort en tvillingmage än en enlingmage.

• Anonym (Lollo)

Bara läst TS. En tvilling-graviditet sliter väldigt mycket mer på kroppen än två singel-graviditeter. I vecka 30 är kvinnan med tvillingar ungefär lika stor en fullgången singel-graviditet. Med tvillingar är det svårt att gå full tid. Snittet brukar bli 38 veckor om jag minns rätt. Det är också mer påfrestande för barnen att vara tvillingar i magen. Risk för fel och komplikationer ökar. Summa sumarum, det är varken bra för barnen eller kvinnan med tvilling-graviditet,inget att sträva efter alltså. Och att göra så många aborter är inte heller hälsosamt. Har du tvillingar i släkten, på din mammas sida. Om inte kan du behöva vänta till du blir ganska gammal, runt 40, innan din kropp börjar släppa två ägg i en cykel, om det någonsin händer. Sedan ska ju båda bli befruktade och stanna kvar. Enegstvillingar är det oerhört liten chans /risk för om du inte har det i släkten på din mors sida, om jag inte minns fel. Iden är galen helt enkelt!

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Lollo) skrev 2013-11-17 11:45:14 följande:
    Bara läst TS. En tvilling-graviditet sliter väldigt mycket mer på kroppen än två singel-graviditeter. I vecka 30 är kvinnan med tvillingar ungefär lika stor en fullgången singel-graviditet. Med tvillingar är det svårt att gå full tid. Snittet brukar bli 38 veckor om jag minns rätt. Det är också mer påfrestande för barnen att vara tvillingar i magen. Risk för fel och komplikationer ökar. Summa sumarum, det är varken bra för barnen eller kvinnan med tvilling-graviditet,inget att sträva efter alltså. Och att göra så många aborter är inte heller hälsosamt. Har du tvillingar i släkten, på din mammas sida. Om inte kan du behöva vänta till du blir ganska gammal, runt 40, innan din kropp börjar släppa två ägg i en cykel, om det någonsin händer. Sedan ska ju båda bli befruktade och stanna kvar. Enegstvillingar är det oerhört liten chans /risk för om du inte har det i släkten på din mors sida, om jag inte minns fel. Iden är galen helt enkelt!

* enäggstvillingar skulle det såklart stå.
  • Anonym (l)

Större påfrestning med tvillinggraviditet, risk för att både få föda vaginalt och med kejsarsnitt i samma förlossning.

• Anonym (Idioti)

Du har inte tänkt på att en tvillinggraviditet innebär större risker för mamman och barnen?

• FruNyfiken

Hahahaha! "Behålla en platt mage" genom tvillinggraviditet! Hahahaha! Det är NÄSTAN så att jag hade kunnat posta en bild på hur en mage kan se ut efter tvillingar!

• Lizzy 488
    Låter lita knasigt som dem som tror att de inte får hängiga bröst om de inte ammar... 
  • Anonym (ok)

Du kommer inte att få tvillingar. För när du gjort ett antal aborter är du steril.

Svar på tråden Göra abort tills man är gravid med tvillingar för att minska fysiska åkommor?