Anonym (rökare) skrev 2013-11-17 22:59:29 följande:
Det är jättetråkigt att vissa rökare inte bryr sig om andra!
Jag är rökare, och har barn, men aldrig att jag röker när jag går med barnvagn/håller handen! Aldrig! Om vi varit och handlat t.ex får de sätta sig i bilen, medan jag går tillbaka med kundvagnen utan barn kan jag röka.. Jag är dum nog att utsätta mig själv för riskerna, inte tänker jag utsätta mina barn för det!
Står jag och väntar på en buss så står jag nästan bakom kuren för att det inte ska ryka in, ber de mig att flytta mig ytterligare så gör jag såklart det! De har inte valt att röka och utsätta sig för de risker som finns.. Jag blir själv arg på rökare som är respektlösa mot andra! Det förstör så otroligt mycket för oss som faktiskt "sköter" oss eller vad man nu ska säga.. Jag har själv sagt till folk som röker överallt på t.ex Liseberg nu när det finns rökrutor (innan också) sådana som ställer sig i kön till en attraktion och tänder en cigg, nej, man går undan, gärna undan från gångvägarna och allt folk! Nej man kan tänka lite, t.ex hur blåser det, får hon/han röken på sig?
Man kan alltid tycka att folk gör fel, eller rätt, alla har olika åsikter, man kan diskutera många olika ämnen och bli lika förbannad på vissa svar ändå

huvudsaken är ju att du inte gör någonting som du tycker är fel

Hur kommer det sig att du började igen efter graviditet/amning?