Nu ska vi separera.
Vi ska separera efter tio år ihop. 10 år idag. Han har velat fram o tillbaka ett tag nu. Tills jag till slut kände att jag inte pallar med mer av ovisshet. Gå omkring o undra vad han kommer välja. Om han ville fortsätta eller göra slut. Han har tydligen gått i månader o velat utan min vetskap. Jag har trott allt varit bra tills nån månad tillbaka då jag frågade honom hur han mådde o då sa han att han inte vet om han älskar mig. Han tycker vi växt ifrån varandra. Så jag sa rätt ut efter nån vecka att jag kommer inte kunna leva såhär med dig om du är så osäker på dina känslor om mig. Han höll med mig och nästan kände sig lättad över att jag tog upp det. Grejen är att detta har jag gjort en gång innan. När jag var halvvägs in i graviditet med vårt tredje barn börja han vela. För mig kom det som en chock även då. En blixt från klar himmel! Jag fick ta det "vuxna" beslutet att göra slut. Nu står jag här igen o fått göra samma sak. Jag älskar honom så jävla mkt men vet att det här kommer inte kunna gå att laga. Hur ska det gå till, liksom!? Jag är värd mer, nån som ser mig och älskar mig för den jag är. Dubbla känslor blir det efter som jag måste tvinga bort mina känslor för honom när jag mest av allt bara vill leva med honom. Förra gången vi separerade så tog det ett par månader o jag hade flyttat så ville han ha mig igen. Denna gång vet jag att jag inte kommer gå tillbaka igen om han ber om det. Jag måste stå själv med mina barn nu och det känns hemskt. Men vad ska jag göra? Inget. Vet att det här är det bästa för alla. Älska nån av hela sitt hjärta men gjorde slut för han vågade inte. Att jag fick ta det beslutet för jag vet att jag vill mer. Shit, vilken rörig text. Vet inte ens vad jag vill med detta inlägg. Bara skönt att skriva av sig, typ! Nu jakt på lägenhet igen och denna gång kommer jag bli utköpt från huset. Vi är ändå vänner, o troligtvis bo ihop till efter årsskiftet. Hopps att jag klarar av allt med känslor utan att bryta ihop. Har nån av er nåt hjälpande råd skriv gärna.