• Anonym (Game Over)

Nu får det vara nog med dessa ungar...

Nu tar jag mitt pick å pack å drar!!!
    Det ska bli så jävla underbart att slippa hans förbannade bortskämda idiotiska ungar!!!!!
    Dom är 15 å 20 år. Den på 20 har gått ur skolan å orkar inte fixa ett jobb å mamman tycker det är ju synd om honom så då kan väl pappa försörja å betala bil, bensin, mobil (leksaker enligt mej). Plus att denne helst ska bo hos oss å äta vår mat!
    Pga "leksakerna" har vi nu hamnat efter med så många räkningar så vi har köpt mat på kredit i snart ett halvår!!!!
    För att pappan inte tör säga till den på 20 att fixa ett jobb eller gå till socialen!
    Dessutom ska den på 15 ha kläder för flera tusen! Har även diabetes som misskötes till max. Blir tvånginstagen på sjukhus titt som tätt. Mamman kan då inte jobb å kräver av pappan att betala för detta.
    För pappan jobbar i Norge å har ju "sååååååå" bra betalt.
    Ja han har en bra lön, men inte fan räcker den till att försörja mamman och "leksaker" till den på 20.

Nu är jag så trött på dessa jävla ungar å deras förbannade mamma så lagom tills vår 1åring början på dagis vid advent kommer jag börja jobba igen å genast flytta!!

Så jävla skönt det ska bli att slippa se dessa förbannade ungar som får precis allt dom pekar på!!
    Å nu slipper jag höra deras tjat om pengar hit å pengar dit å mat som inte går att äta, pga mej.

Ja jag kan lugnt säga att jag HATAR dom!!!!!

Skönt det var att skriva av sej lite :)
    Ha en bra dag å tack för att du läste :)             

• Svar på tråden Nu får det vara nog med dessa ungar...
  • Tänkttill
    Anonym (Game Over) skrev 2013-11-20 13:22:04 följande:
    På papper har han ekonomi till att betala fullt underhåll..

Men som situationen ser ut nu har han inte det.. 

Hur mycket FK räknar ut att han har råd så kommer han inte ha det för dom stora ska ju ha sitt.. Plus att mamman kräver massa pengar av honom..

Även om hon redan får fullt underhåll plus ett vårdbidrag på ca 800-1000kr/mån.

Till råga på allt har mamman skickat sms till mej..

Nu äntligen kan jag å mina barn börja må bra å ha en normal relation med (namn)! Du anar inte hur skönt det känns att veta att du å dina små skitungar ska flytta! Inte en dag för sent om du frågar mej ditt spektakel! Se nu till att hålla dina barn borta från (namn) så (15) å (20) slipper dom!       

Hon skriver iaf till dig vad hon anser om dina barn, det är väl egentligen set enda som skiljer er åt, du skriver ju värre saker här om hennes barn.

Ja det sägs att vi människor ofta upprepar oss och dras till samma typ av partner, det verkar fadern till dina barn sannerligen ha gjort.
  • Tänkttill

Än en gång upprepar jag att TS skruvit att barnen spenderat mer tid hos henne än hos mamman, beteendet har alltså hon styrt över mer än mamman!

• Anonym (Game Over)
    Tänkttill skrev 2013-11-20 21:36:45 följande:

Hon skriver iaf till dig vad hon anser om dina barn, det är väl egentligen set enda som skiljer er åt, du skriver ju värre saker här om hennes barn.

Ja det sägs att vi människor ofta upprepar oss och dras till samma typ av partner, det verkar fadern till dina barn sannerligen ha gjort.

Hon skriver det till mej ja.. Men gud vet vad annat hon springer runt här i byn å snattrar om.
    Än så länge har jag hållit mina mindre fina ord om dom barnen här.
    Jag har aldrig gått runt på byn å pratat om dom.
    Det enda jag kan ha sagt är att det har dragit iväg å blivit lite dåligt mellan oss, vi får försöka lösa det på något vis, eller att det kommer nog bli bra snart, alla kan väl ha en dålig dag.
    Men aldrig aldrig gått å sagt att pappan inte är pappa till dom.
    Jag använder alltid deras namn! Å det är mer än vad mamman gör om våra barn.     
  • Tänkttill
    Anonym (Game Over) skrev 2013-11-20 21:48:59 följande:
    Hon skriver det till mej ja.. Men gud vet vad annat hon springer runt här i byn å snattrar om.

Än så länge har jag hållit mina mindre fina ord om dom barnen här.

Jag har aldrig gått runt på byn å pratat om dom.

Det enda jag kan ha sagt är att det har dragit iväg å blivit lite dåligt mellan oss, vi får försöka lösa det på något vis, eller att det kommer nog bli bra snart, alla kan väl ha en dålig dag.

Men aldrig aldrig gått å sagt att pappan inte är pappa till dom.

Jag använder alltid deras namn! Å det är mer än vad mamman gör om våra barn.     

Du använder deras namn, det gör dig självklart till en betydligt mer sympatisk människa.
  • Anonym (Game Over)
    Tänkttill skrev 2013-11-20 21:52:39 följande:

Du använder deras namn, det gör dig självklart till en betydligt mer sympatisk människa.

Det har jag inte sagt, inte tänkt heller. Men för mej är det dålig respekt mot andra att inte använda deras namn.
    Här i mina inlägg har jag inte använt någons namn.. För i själva verket vet man ju inte vem det är som läser och skriver.
    Men visst, om ungarna eller deras mamma är här och läser detta kommer dom säkert känna igen historien.
    Då ska du se att telefonen går varm av alla hatsms..   
  • sextiotalist
    Anonym (Hh) skrev 2013-11-20 17:19:19 följande:

Men att ts kallar sina barns halvsyskon för "idiotiska ungar" är okej?
    tja, eftersom hon gett dom flera chanser och uppenbarligen arbetat för att få en bra relation och de bara beter sig illa, så har hon i varje fall en anledning. En 20-åring som beter sig som TS beskriver, är en idiotisk ungen, det hade han varit även om han var min son
  • sextiotalist
    Tänkttill skrev 2013-11-20 21:43:06 följande:
    Än en gång upprepar jag att TS skruvit att barnen spenderat mer tid hos henne än hos mamman, beteendet har alltså hon styrt över mer än mamman!
    Det är fortfarande så att TS kan agera hur som helst, men så länge föräldrarna motarbetat henne, så spelar det ingen roll. 
    TS har mindre inflytande än föräldrarna.

Men visst, det är alltid den nyas fel att barnen inte fungerar, undrar vem de hade skyllt på om TS inte hade varit där, för jag misstänker att deras agerande inte hade varit annorlunda.   
  • Anonym (Game Over)
    sextiotalist skrev 2013-11-21 06:34:49 följande:
    Det är fortfarande så att TS kan agera hur som helst, men så länge föräldrarna motarbetat henne, så spelar det ingen roll. 
    TS har mindre inflytande än föräldrarna.

Men visst, det är alltid den nyas fel att barnen inte fungerar, undrar vem de hade skyllt på om TS inte hade varit där, för jag misstänker att deras agerande inte hade varit annorlunda.   

Det känns som du är en av de få som förstår mej..
    Jag har aldrig stått å skällt på dom eller sagt till dom att dom är idiotiska.
    Vi har tjafsat lite, men jag har alltid hållit mej själv i kragen å lagt mej i diskutionen å hoppas att pappan kan vara med å tillrätta visa dom, just för att jag inte velat bli en elak styvmor.

Nu har bägaren runnit över.
    Mitt första inlägg här blev som att avreagera sej. Därför blev det många dumma ord om dom.

När man alltid ska bli motarbetad tappar man humöret på allt å vill bara vräka ur sej sin ilska.
    Helst på ungarna.. Men det har jag ännu inte gjort fullt ut!
    På sin höjd har jag höjt rösten mot dom en gång å sagt ifrån att nu får ni ta igen er eller så kan ni gå ut å föra väsen (för att dom små skulle sova)
    Även det fick jag skit för från mamman..
    Att jag har inte med hennes barn att göra.
    Nej men bra, då kan ju hon komma hit å hålla pli på ungarna som inte kan visa lite hänsyn mot dom små som ska sova.
    Vad pappan gjorde då var att han var ute i garaget å såg/hörde såklart inte ett dugg..
    Hade han varit inne skulle han bara sagt till en gång, snälla va lite tysta.
    Då hade dom varit det i max 5min så hade det varit igång igen.               
  • Myling

Var inte orolig TS, vi är nog många som förstår dig. Bara lite svårt att orka engagera sig i en debatt med folk som mest verkar vara ute efter att provocera och vägrar lyssna på motparten (och då syftar jag alltså inte på TS).

• Anonym (KännerIgen)

Gud vad jag känner igen mammans betende.
    Min bonus mamma beter sig precis likadant, i vårt fall har hon dock erkänt att hon är bitter över att sambon skaffade allt det som hon ville ha med mig och inte henne.
    Bonussonen springer direkt till sin mormor och morfar och gråter om han inte får som han vill, i helgen slog han sönder en tallrik för att sambon bad honom duka undan efter sig och sen körde hans mormor det stackars lilla barnet till sin mamma(skulle till henne dagen efter så vi lät han stanna).
    Mamman hörde sen av sig och ifrågasatte varför bonus skulle duka av när inte vår gemensamma behövde, skillnaden är att vår gemensamma är 7 månader, bonus är 9 år, och pga att sambon bad han duka av tillhör han inte vår familj(enligt mamman).
    Dock är barnet litet än så länge så vi hoppas på att det ska bli bättre. Men det är inte lätt när en annan motarbetar varenda steg man tar.

• sextiotalist
    Anonym (KännerIgen) skrev 2013-11-21 11:03:12 följande:
    Gud vad jag känner igen mammans betende.
    Min bonus mamma beter sig precis likadant, i vårt fall har hon dock erkänt att hon är bitter över att sambon skaffade allt det som hon ville ha med mig och inte henne.
    Bonussonen springer direkt till sin mormor och morfar och gråter om han inte får som han vill, i helgen slog han sönder en tallrik för att sambon bad honom duka undan efter sig och sen körde hans mormor det stackars lilla barnet till sin mamma(skulle till henne dagen efter så vi lät han stanna).
    Mamman hörde sen av sig och ifrågasatte varför bonus skulle duka av när inte vår gemensamma behövde, skillnaden är att vår gemensamma är 7 månader, bonus är 9 år, och pga att sambon bad han duka av tillhör han inte vår familj(enligt mamman).
    Dock är barnet litet än så länge så vi hoppas på att det ska bli bättre. Men det är inte lätt när en annan motarbetar varenda steg man tar.

Det är inte sant, fråga varför inte den 7-månaders bebisen inte ska vara med att duka. Ibland tar man sig för pannan
  • nattregn
    sextiotalist skrev 2013-11-21 11:07:07 följande:

Det är inte sant, fråga varför inte den 7-månaders bebisen inte ska vara med att duka. Ibland tar man sig för pannan
    det är väl ett lätt svar på den? äter ens babyn fast föda än? smakportiner kanske?

hahha...

jag tror att det största problemet TS har haft är att henne sambo inte har stått upp för henne. De är ingen enad front, därför lönar det sig att ringa till biomamman som i sin tur ringer till TS man som inte kan räkna ut vem som ljuger! Det måste vara fruktansvärt att bo tillsammans med en sån person.
  • Anonym (Game Over)

Nu känns det bra i magen :)
    Flytten är på gång!!!!
    Har varit till jobbet å bett dom spara banankartonger å andra bra stora kartonger.

Var hem till min pappa idag å berättade.
    Mina föräldrar har aldrig bott under samma tak någonsin!
    Så idag är det andra gången i hela mitt liv som jag ber honom om lite ekonomisk hjälp.
    Jag ville helst se det som ett lån för att komma igång på egna ben,
    han kommer säkert vägra ta tillbaka den summa som för honom är inget.

Min mamma har lovat att hjälpa mej med barnen efter sitt jobb så dom slipper vara superlånga dagar på dagis å jag behöver inte tänka på att dagis stänger halv sju.
    Pratade med chefen å nu inför jul behövs det verkligen extra personal så han ville ha in mej idag om det skulle gå att lösa.
    Jobbet får vänta lite till. Det känns skönt å veta att man är välkommen tillbaka å man kommer få heltid nu i början å jobba många kvällspass, så det blir ob-tillägg :)

Om jag bara jobbar på å tänker mer ekonomiskt ska jag nog vara igång på egna ben i februari :)

Det känns så befriande!!!
    Barnen ska få så mycket tid dom vill med sin pappa, kan behövas så jag får jobba ihop lite pengar ;)
    Om det blir underhåll längre fram får vi se. Annars blir det lika mycket tid :)

Skönt skönt skönt på alla vis känns det idag!!!
    Hoppas ni andra har en bra dag!!! :)                     

• Anonym (..............)
    Anonym (Game Over) skrev 2013-11-18 13:30:24 följande:

Skönt det känns att läsa ditt inlägg!!!
    Denne 15 vägrar äta det mesta så pappan blir då tvungen att fixa mat, då blir det hamburgare/kebab/pizza..
    Som jag tycker är inte är det bästa alternativet.
    Denne 15 kan faktiskt äta vanlig husmanskost med någon grönsak till.
    För hos mamman går det tydligen hur bra som helst att äta korvstroganoff, hemgjorda köttbullar.
    I början frågade jag till å med mamman hur hon gör maten så att det skulle passa även här, men icke..
    Fel fel fel fel fel fel...
    När jag då säger till pappan att det är ju bara trams detta beteende så håller han med.
    Men när mamman ringer å skäller blir det marsch pannkaka iväg å fixa mat..
    Dessutom vet denne 15 att om sockret går upp å ner för mycket så blir det tvångsintagning.
    Då får man ha mamma, nån gång pappa, helt för sej själv å man får 110% uppmärksamhet..
    I skolan har det gått så långt av detta egoistiska beteende att alla kompisar skaffat nya kompisar.
    Läraren har ringt några gånger å berättat om problemet att denne 15 måste försöka trappa ner på detta..            
    låter som om 15åringen väljer att inte äta för att få lågt socker för att få uppmärksamhet. får den uppmärksamhet annars?
  • Ess
    Myling skrev 2013-11-21 10:51:51 följande:
    Var inte orolig TS, vi är nog många som förstår dig. Bara lite svårt att orka engagera sig i en debatt med folk som mest verkar vara ute efter att provocera och vägrar lyssna på motparten (och då syftar jag alltså inte på TS).
  • Anonym (Game Over)
    Anonym (..............) skrev 2013-11-21 15:09:20 följande:
    låter som om 15åringen väljer att inte äta för att få lågt socker för att få uppmärksamhet. får den uppmärksamhet annars?

Det är så det går till.. Sköter man inte sockret blir man tvångsintagnen på sjukhus.
    Då har man mamma, ibland även pappa, helt för sej själv å inga småsyskon som stör eller är i vägen för denne..

Hos mamman ligger fokus mest på denne 15 då 20åring ska umgås med kompisar å sin partner.

Även mamman behöver ju jobba å hon är inom vården, tror hon har två kvällar i veckan å varannan helg.
    Annars är mamman hemma med denne 15 som då får all uppmärksamhet.

Hos oss blir det lite annorlunda.
    Det finns till 90% alltid något syskon med.
    Pappan som är i Norge på jobb är ju alltid hemma på helgerna.
    Men visst, alla gånger hinner man inte ge alla barn den uppmärksamhet eller egentid som man önskar även om man vill.
    Jag försökte få med denne till bowlinghallen för att vi skulle få vara ensamma, så denne skulle få ltie egentid med bara mej nån timme,
    Nej det passade inte..
    Nästa helg skulle pappan försöka med badhuset.
    Det dög inte det heller.

Förra året..? så packade vi i ordning massa fika, korv med bröd å drog iväg en hel dag till stranden å grillade.
    En dag som nästan alla barn önskar dom kunde få varje dag.
    Men nää....
    Hela dagen hörde man, Grekland Grekland Grekland..
    Alla har inte råd att åka till Grekland.
    Speciellt inte när man försöker få ekonomin att gå ihop så man ska kunna renovera huset så alla barn får ett varsitt rum.       
  • Anonym (Game Over)

Nu har jag bott själv med barnen ca 1mån å mår hur bra som helst!!! :)
    Vi har haft det hur mysigt å lugnt å skönt under julen.
    Jag har jobbat ganska mycket å min mamma å syster har ställt upp som barnvakter.
    Visst är det lite småskralt i kassan, men min pappa har tvingat mej att ta emot lite ekonomisk hjälp från honom.

Jag ångrar verkligen inte att jag flyttade från pappan å dessa bonusbarnen...
    Han betalar inget underhåll ännu, men har haft väldigt mycket umgänge när han varit hemma från jobbet.
    Som läget är nu så fortsätter vi köra så ett tag till så att jag ska kunna jobba så mycket helger som det går så jag får ihop ekonomin med plus.
    Å helst inte plus minus noll..
    Även om jag fått hjälp av min pappa så vill jag kunna klara detta själv!
    Tänk den dagen pappa inte finns, då kan man inte gå till honom å be om en slant.

Varje kväll kan man somna skönt utan att tänka på vad för elände bonusarna ställt till med.
    Varje morgon kan man vakna utan att känna oro för vad dom ska ställa till med.
    Varje dag är underbar utan dom!!

Även om det inte är mitt hus så är det mitt å mina barns hem!!

Å här kommer det inte in en endaste bonus!!!
    Gud nåde om dom gör det!!

• Anonym (Men Haag)

Skicka dom till bootcamp eller till programmet "thoughest parents in the world". Där tolerarar dom ingen skit och det ska absolut inte du göra heller! Jag skiter la i om dom är "barn" det är föräldrarnas ansvar att uppfostra ungarna till välmående och självständiga individer. Man ska aldrig skämma bort ungar; annars blir dom helt respektlösa och har ingen aning hur världen funkar när dom blir stora och ska flytta hemifrån. Fy fan, jag känner för dig....

• Anonym (Hh)
    Anonym (Game Over) skrev 2014-01-02 13:02:22 följande:

Nu har jag bott själv med barnen ca 1mån å mår hur bra som helst!!! :)
    Vi har haft det hur mysigt å lugnt å skönt under julen.
    Jag har jobbat ganska mycket å min mamma å syster har ställt upp som barnvakter.
    Visst är det lite småskralt i kassan, men min pappa har tvingat mej att ta emot lite ekonomisk hjälp från honom.

Jag ångrar verkligen inte att jag flyttade från pappan å dessa bonusbarnen...
    Han betalar inget underhåll ännu, men har haft väldigt mycket umgänge när han varit hemma från jobbet.
    Som läget är nu så fortsätter vi köra så ett tag till så att jag ska kunna jobba så mycket helger som det går så jag får ihop ekonomin med plus.
    Å helst inte plus minus noll..
    Även om jag fått hjälp av min pappa så vill jag kunna klara detta själv!
    Tänk den dagen pappa inte finns, då kan man inte gå till honom å be om en slant.

Varje kväll kan man somna skönt utan att tänka på vad för elände bonusarna ställt till med.
    Varje morgon kan man vakna utan att känna oro för vad dom ska ställa till med.
    Varje dag är underbar utan dom!!

Även om det inte är mitt hus så är det mitt å mina barns hem!!

Å här kommer det inte in en endaste bonus!!!
    Gud nåde om dom gör det!!

Låter bra ts!

Tänk dig för om du skulle hitta kärleken igen i framtiden så du VET att mannen är barnfri.
Svar på tråden Nu får det vara nog med dessa ungar...