• article24

Fråga till flerbarnsföräldrar!

Hejsan! Rebecca heter jag och håller på med ett skolprojekt som riktar sig till flerbarnsföräldrar.
    Jag har lite frågor till er som är föräldrar till flera barn, minst tre stycken,

Vad upplever ni som mest problematiskt i ert vardagliga liv? Både rent praktiskt i er hemmiljö,  men även när det kommer till livet i stort.Hur får ni det att gå ihop?

Hade varit jätte tacksam för svar! Skulle vara till oerhört stor hjälp

Tack på förhand!

• Svar på tråden Fråga till flerbarnsföräldrar!
  • keron

Mest problematiskt, hm? Att vi bor för trångt (jag, sambon och minstingen bor i vardagsrummet) och att det är så mycket skor och ytterkläder som måste köpas inför nästan varje ny säsong, trots att en del ärvs. Några större problem än så har vi inte. Vi har fyra barn.

• Yoshii
    keron skrev 2013-11-18 11:49:30 följande:
    Mest problematiskt, hm? Att vi bor för trångt (jag, sambon och minstingen bor i vardagsrummet) och att det är så mycket skor och ytterkläder som måste köpas inför nästan varje ny säsong, trots att en del ärvs. Några större problem än så har vi inte. Vi har fyra barn.

Säger som Keron.

Mest "problematiskt" är nog då att vi bor trångt.. En trea och vi har fyra barn .
    Men ingen är väl problematiskt egentligen.. Vi har två skolbarn ett förskolebarn och en bebis å 9månader.
    Så dagarna flyter på.  
    4a barns mamma!
  • Jeanetteemilia

Det som är problematiskt är när vinterkräksjukan sätter in... inte kul. 

För övrigt tycker jag inte att det är någonting som är problematiskt, möjligtvis att alla "familjebiljetter" tex i badhus, nöjesparker osv bara gäller familjer med 2 barn ibland 3... 

Har 4 barn och ett i magen :)

Svar på tråden Fråga till flerbarnsföräldrar!