Veritaslux skrev 2013-11-19 22:28:36 följande:
Om hon gillar ägg kan du ju skicka med. Sedan vet jag att man kan göra egna energibars, har inte testat men sett på nätet så googla det! Pröva också att varva olika mellanmål så hon inte tröttnar.
Om det är förmiddagen borde det generellt inte vara några problem med hållbarhet. Tänker på mjölkprodukter. Vill man ha kallt kan man köpa tex en flaskkylare (förvaras i frys men är mjuk i stället för hård som en kylklamp och tar mindre plats) och lägga runt.
Nej, varva går inte :P Hittar man något hon gillar, så är det bara att hålla sig till det. Variera dryck går bra, men hon vill tex inte äta gröten om jag byter ut kanelen mot sylt. Hon har som sagt alltid varit väldigt knepig med maten och fokus ligger mest bara på att få i henne mat. Vi jobbar på det, och mkt annat kring hennes matsituation.
Det varierar när dom äter frukten. Vissa dagar är det på förmiddagen och andra dagar på eftermiddagen. Det verkar inte vara bestämt i förväg, utan slumpen avgör vilken dag.
Och det är mer att hon tex inte dricker mjölk om den inte är i princip kylskåpskall. Jag tänker att det kanske är likadant om man skulle göra tex en smoothie. Vi får pröva hemma först :)