Hjälp! "Portabel" leksaksspis i plast eller mer robust leksaksspis i trä till 3½-åring?!
Sonen har på sistone verkat väldigt intresserad av att leka att han lagar mat och så, så jag funderar på om han kanske skulle få en spis i julklapp. Men vad för sort? På Netto här i närheten så säljer de en i plast för 99 kronor. En ganska så liten med två spisplattor och tre upphängningskrokar till visp, slev och så. Det är en sådan som man ställer ovanpå ett bord eller har på golvet och så kan man sitta och laga mat. Så, portabel alltså. Tror ni att det är något han skulle leka med, eller tröttna ganska så snabbt? Det som oroar mig är att plasten kanske är så lätt att den ramlar omkull av minsta lilla och att den inte blir stabil nog för att leka matlagning med.
Annars är det ju en klassisk Brio-spis eller dylikt som jag funderar på. Nackdelen med det är ju att den är så stor, den kan inte flyttas på hur som helst och ifall han skulle tröttna på matlagningslekar så kan den inte ställas undan i leksakshyllan. Fördel är att den är robust och hållbar och har ugn också. Som man kan stuva undan alla köksleksaker i när de inte används.
Vad för sorts spis har era barn? För- nackdelar? Har någon en "portabel" spis och leker era barn med den?