• Selmalinen

Ni som har Avent elektrisk pump

Hej jag har köpt en avent elektriskt pump, jag är bara gravid än men hittade den för halva priset på gekås så jag var bara tvungen att köpa den. Tidigare har jag använt avent isis handpump till mina 2 barn. Igår upptäckte jag att den elektriska pumpen inte har handpumpsdelar. Å jag som brukade ha med handpumpen i bilen och tyckte det var så smidigt. Har ej öppnat förpackningen! Men nu till frågan kan man använda den elektriska pumen som handpump då jag har kvar alla delar till min isis. Eller är det olika mått? Vill inte öppna förpackningen än av olika anledningar.

• Svar på tråden Ni som har Avent elektrisk pump
  • Hanniken

Avent har två varianter av pumpar, jag har den som har ett "minne" motorn sitter direkt på pumpen och man handpumpar igång den och sedan kör motorn i samma takt. Till den passar samma delar som till handpumpen, går dock inte pumpa med samma ventil. 

• Elmiina

Varför vill du handpumpa om du har en elektrisk? Det går att stoppa i batterier i den så du kan använda den i bilen. Jag använde den och pumpade överallt :p Tyckte den var smidig. Handpumpa låter jobbigt :p

Svar på tråden Ni som har Avent elektrisk pump