Jobba extra vid Föräldraledigt
Hej!
Jag sitter här och ska fylla i ansökan för nästa periods FP. Perioden som gäller är 1 januari 2014 till 30 april 2014. Jag kommer att ta ut 5 dagar/vecka Mån-Fre under hela perioden dock undrar jag OM tillfälle skulle ges och det funkar för mig och barnet skulle jag då tex kunna hoppa in och jobba extra en lördag eller söndag utan att behöva anmäla något? Det gäller ju inte de dagar jag söker ersättning för?
From 1 januari 2014 har jag dessutom inget fast/schemalagt jobb att gå tillbaka till utan ska söka nytt arbete när min föräldraledighet tar slut dock är det samma arbetsplats som jag isf kommer att hoppa in och jobba något extrapass på. Hur gör jag så att det inte blir fel?
Jobbar jag extra tex en lördag är min sambo ledig och på så sätt tas ingen FP ut dessa dagar.
Det går inte för mig att veta långt i förväg om jag kommer att jobba extra någon helg ibland då det helt beror på om det finns jobb på arbetsplatsen samt om det funkar för mig och barnet.
Kan man anmäla det när man vet om man ska jobba? tex några dagar före eller behöver man inte anmäla något alls?