• Anonym (orolig)

Nån som har fått missfall med ena tvillingen?

gravid i v. 8 och jag fick en blödning häromdagen och åkte till sjukan, läkaren såg dock ett levande foster med ett tickande hjärta. de flesta gravsymptomen minskade kraftigt samma dag. sent på kvällen fick jag ordentliga kramper och ut kom klumpar och allt möjligt, troligen ett missfall med ena tvillingen. jag är dock orolig över att nr 2 också kom ut efter att jag varit hos doktorn.

Är det nån som känner igen sig och har fått missfall med en tvilling, hur känns det? Blöder man och har ont länge som efter ett vanligt missfall?

Jag har fått väldigt ont i magen idag igen, hade bara ont första dagen, kan det vara missfallet som fortfarande spökar eller är det nr 2 som är på väg att lämna mig? är så orolig, hoppas att nån kan svara mig.Gråter

• Svar på tråden Nån som har fått missfall med ena tvillingen?
  • Anonym (my)

jag var med om , i stort sett samma sak. Vi visste dock inte att vi hade tvillingar , utan åkte in till akuten för att kolla om vi hade missfall av den bebis vi sett på Ultraljud.

Väl inne på akuten så visade att det var ju två där inne!  I den stunden såg vi pickande hjärtan på båda, men drygt 2 veckor senare så hade den stannat i växten och hjärtat sluta slå. Usch, jag blev så ledsen och som dig, väldigt orolig att den andra skulle dö..
    Men allt gick bra! Jaq blev sjukskriven i några veckor och tog det bara lugnt, gjorde i stort sett ingenting förutom att se på tv och bara "vara". Det som händer det  händer , var mina tankar. Fick vara på massa ultraljud för att kolla upp den andra bebisen som var kvar och den mådde finfint. i v 15 så fick jag gå på min sista undersökning och då var den i stort sett helt " borta" ( den som dog) den som var kvar växte precis som den skulle, bra hjärta så då kändes det som att , nu jäklar klarar vi detta!!!!

Såg man på ultraljudet om det var skiljevägg mellan dom ? Det var det på mig, vet inte om det är mindre/ större risker att inte ha det..

Jag hade ont i magen, inte mycket men som lite mensvärk. Hade inte jätteont när jag åkte in på akuten utan det bara blödde en jä**a massa .. fy fan.. :(

Men som sagt, allt gick bra och nu sitter jag här med STOR mage i v 32 !!

Svar på tråden Nån som har fått missfall med ena tvillingen?