• allinug67

Förstår till100%

Förstår precis hur du känner ang att ha med hans barn på fotot.Samtidigt kan du inte( som många redan sagt )utesluta barnet...Jag har själv styvbarn och vet vilket jla helvete det kan vara.Oftast är det ju inte barnens fel att det är som det är utan en biologisk mamma som beter sig som s..t och/eller en biologisk pappa som inte kan stå upp för dig och erat liv(jag har bägge av dessa) By the way....jag har skrivit det förut:varför heter det bonus barn?Jag kan inte se nåt bonus med detta??(Nu får jag väl halva befolkningen på mig,men jag tar det för jag tror många känner som jag men vågar inte säga det för det ska ju vara så plutte nuttigt....)

• Svar på tråden Förstår till100%
  • BioBonus
    allinug67 skrev 2013-11-22 05:46:43 följande:
    Förstår precis hur du känner ang att ha med hans barn på fotot.Samtidigt kan du inte( som många redan sagt )utesluta barnet...Jag har själv styvbarn och vet vilket jla helvete det kan vara.Oftast är det ju inte barnens fel att det är som det är utan en biologisk mamma som beter sig som s..t och/eller en biologisk pappa som inte kan stå upp för dig och erat liv(jag har bägge av dessa) By the way....jag har skrivit det förut:varför heter det bonus barn?Jag kan inte se nåt bonus med detta??(Nu får jag väl halva befolkningen på mig,men jag tar det för jag tror många känner som jag men vågar inte säga det för det ska ju vara så plutte nuttigt....)
    Du behöver inte kalla det bonusbarn om du inte vill :)
    Det "heter" inte det per se - det är bara ett av de epitet man har satt på de barn som man inte är förälder till.
    Ett styvbarn eller ett bonusbarn vet omgivningen vad man har för relation till rent juridiskt. Behöver inte betyda att man tycker det är en bonus.

Vi är många som tycker det, men man behöver inte tycka det. Alla relationer är olika. Jag tror många tycker som, och jag tror många tycker tvärtom, och jag tror många tycker mittemellan. Ibland ris och ibland ros att leva med andras barn. 
  • BioBonus
    BioBonus skrev 2013-11-22 09:58:48 följande:
    Du behöver inte kalla det bonusbarn om du inte vill :)
    Det "heter" inte det per se - det är bara ett av de epitet man har satt på de barn som man inte är förälder till.
    Ett styvbarn eller ett bonusbarn vet omgivningen vad man har för relation till rent juridiskt. Behöver inte betyda att man tycker det är en bonus.

Vi är många som tycker det, men man behöver inte tycka det. Alla relationer är olika. Jag tror många tycker som, och jag tror många tycker tvärtom, och jag tror många tycker mittemellan. Ibland ris och ibland ros att leva med andras barn. 
    Tycker som du *
  • Anonym (inte önskvärda)

Visst är det många som ser sina bonusbarn som allt annat än en bonus. Som betraktar dem som ett nödvändigt ont de tvingas leva med periodvis. Som gruvar sig för att de ska komma, och känner lättnad och glädje när de åker hem igen. Som har så låg toleransnivå att de inte hittar annat än fel på dem.  Jag tycker så oerhört synd om dessa barn.

Sen finns det barn som har underbara bonusföräldrar. De är lyckligt lottade!

• nymedlem

Varför skriver du inte detta i den befintliga tråden? Drömmer

Mina f.d bonusar var verkligen en bonus!  

• Allinrep

När jag växte upp var mammas sambo vår plastpappa och hans barn var våra plastsyskon. Ingen aning om varför, jag trodde alla kallade det plast- men jag har nog aldrig sett någon annan familj använda det ordet.

• BioBonus
    Allinrep skrev 2013-11-22 14:19:07 följande:
    När jag växte upp var mammas sambo vår plastpappa och hans barn var våra plastsyskon. Ingen aning om varför, jag trodde alla kallade det plast- men jag har nog aldrig sett någon annan familj använda det ordet.
    Mina tonåringar kallar maken för plastfarsa :)
  • Allinrep
    BioBonus skrev 2013-11-22 14:38:30 följande:
    Mina tonåringar kallar maken för plastfarsa :)
    Oj, nu blev jag nyfiken. Var bor ni? Det kanske är en dialektfråga. Jag växte upp på norra västkusten :)
  • Anonym (inte önskvärda)
    Allinrep skrev 2013-11-22 14:43:00 följande:
    Oj, nu blev jag nyfiken. Var bor ni? Det kanske är en dialektfråga. Jag växte upp på norra västkusten :)
    Det är många som säger så, speciellt tonåringar tror jag. Jag tror inte det är en dialektfråga.
  • nymedlem

På vilket sätt beter sig biomamman illa mot dig ts?

• BioBonus
    Allinrep skrev 2013-11-22 14:43:00 följande:
    Vi bor i södra sverige, men jag kommer från Stockholm. Så det verkar inte vara en dialektfråga :)

Ingen aning om varför de säger så - vi har kallat oss extravuxna, eller bonusföräldrar. Och lillbonus kalla mig bonusmamma när hon förklarar för andra vem jag är. 
  • Anonym (Plast)

Har alltid kallat min mammas sambo för plastpappa också, lite på skoj! Har hört det förr så det är inget jag hittat på ;) Fast egentligen har jag vänt på det och säger pappa plast :) Kommer föresten från Eskilstuna!

Svar på tråden Förstår till100%